Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



mandag 22. juni 2009

Trysill tur..

Ja, nok en trysil tur er unna gjordt..denne gangen var det arbeide som sto på planen, fatter skulle ordne med vannet på hytta slik at han hadde vann inne i påsken også, og ellers på vintern, fatter og han sambo er ofte på hytta også om vintern. Planen var at en gravemaskin skulle grave opp ett hull som var minst 1.5 m noe den også gjorde, dog litt seiner på lørdagen en vi trodde.

Fredagen startet med å lempe opp en haug av matrialer og en en u planlagt sighseing rundt kløfta, gjerdrun og nannestad, men det gjorde ikke noe det..heller det en å sitte å stange i kø, for når vi da kom ut på E6 igjen var det ingen trafikk opp mot trysil. (det var ikke jeg som kjørte).

Vel oppe i trysil var det å slippe ut lex, lempe ut det som var pakka i bilen, la lex løpe litt fra seg og ta kvelden. Fatter er eldre en meg, (ganske naturlig) og han er tidlig oppe..så han hadde lessa av matrialer og det meste før jeg kom meg ut av den gode senga, men jeg hjalp til med resten, og lagde frokost. Lex koste seg med søk etter gobiter. Så kom mannen med gravemaskinen...urolig hyggelig kæll..for han var det...en kæll..en man av eldre årgang, som hadde masse visdom og dele med oss. Tips om hvordan gjøre det ene og det andre.

Mens han gravde ble det mere og mere vått og resultatet var at vi fikk en egen brønn som IKKE skal være noe brønn i hullet som min far skulle sette en kasse i slik at han kom til krana som lå i bakken hvis det skulle fryse igjen til vintern. Han skulle også legge varmekabel der. Men får å kunne gjøre det, så måtte alt vannet vekk..... og det er lettere sagt en gjordt når vannet i grunnen følger minst morstans vei...for det var grusa under vannledningen...og når hullet ble gravd så fant det jo en vei det kunne renne....og jeg kan love deg at du blir støl av å kaste 10 l bøtter med vann ut av ett hull som er 1.5 m dypt. Og jeg overdriver ikke hvis jeg skriver at fatter å jeg lempa ut rundt 2000 l vann...og det rant fortsatt når kassa var ble lempa nedi....så jeg er spent på om hullet forstatt har masse vann i seg når fatter drar opp om en uke...

Venter spent på nyheter og gleder meg til å se terrassen han skal lage i ferien...og jeg skjønner at fatter har grubla litt på om det var lekasje i vannrøret når alt vannet kom. Etter en par spekulasjoner og grubbling ble vi enige om at det rant like mye om krana var av eller på og at det tar tid før vannet som lå i grunnen ville være borte...men det vil tidenvise...

Jeg merker at jeg ikke har brukt kroppen min på denne måten på lenge..jeg greier knapt å gå..støl som en stokk, det verker i muskler å ledd...(minner meg om en reklame for ett middel som skal sørge for at det ikke skjer) men nå har jeg ikke det midlet..og jeg merker at kroppen trenger en hvil. Og det skal den få. Det positive med stølhet er at du vet at du har muskler..og det er ikke som dumt å vite..bare det ikke var så vondt å bevege seg ;)

Nå skal jeg ta meg en varm dusj, la vannet massere musklene...før jeg setter meg på verandan og nyter sommern...den ser vist ut til å ha kommet???????


Lex har blogga også..
.

Ha en fin aften

Ingen kommentarer: