Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 14. juni 2009

Trening :)

Det gikk bra i dag også....lex løper dog forbi de første gobitene, men går veldig bra på resten...lurer på om jeg bare skal lage noen start på spor...for å læren å foksuere på de første gobitene. Skal prøve meg litt frem :)

Trix gjorde det også bra i dag, han fant ut at han måtte ta pinnen han fant i munnen for da ble far (arne) veldig glad. Toril og jeg heie masse ser vi stod litt på avstand og gledet oss med arne og trix sitt resultat :) At det skle litt ut på slutten av sporet bryr vi oss mindre om...det viktigste i mine øyne var at trix plukka opp pinnen på egenhånd. Bra jobba arne, is i magen hjelper veldig ofte når man jobber med hund..(noe jeg prøver selv men isen har en tendens til å smelte så fort:))

Emma gikk også spor, perfekt spor oppsøk denne gangen også, litt mye lyng og vind, men generelt veeeldig bra. Siste vinkelen var perfekt. Emma hoppa over en pinne tror jeg.... men som sagt bra med tanke på skiftende vind og terreng.

I dag var det bare emma som trente budføring, for de som ikke er hundemennesker så er det en øvelse som er fra den tiden hunden ble brukt i skytter graver osv, hunden skal løpe til ett menneske som står så å så langt unna, sette seg på plass, (regner med at under krigens dager så tok den hunden løp til beskjeden hunden hadde med seg) for så å løpe tilbake til eiern sin. Det er fordeler og ulemper med alt, jeg vil si at fordelen med emma er at hu er såpass liten at når hu løper til bake til mor (torill) før hu har fått klar signal, kan torill bare løfte hu opp under armen og bære hu tilbake. Emma synes som lex at det å løpe frem å tilbake er det mest artige i hele verden. Og mere skriver vi ikke om budføring i dag .)

Koslig og bra treningsøkt, i sola..slik det skal være :)

Nå er det aften :)

Ingen kommentarer: