Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 2. november 2008

Utbryter kongen Trix.

Slik ser man ut når hunden din finner ut at spor selen er enkelt å komme seg uta av. Ingen vits i å ha på seg noe sånt. Hele historien finner dere lengre nede i dette innlegget. Sparer det beste til slutt....hi hi hi hi.


Nok en dag med spor. Jeg gikk et jorde-vei-skog spor. Og gjorde alt man kan gjøre feil...feil..hilsen mikkel...(hi hi hi hi hi). Caro gikk bra spor periodevis...og det til tross for at idioten bak gjorde det han kunne for å ta fra caro alt initiativ til å jobbe alene. Det var når han skulle krysse veienat fatter maste vel mye og caro kom over veien ved at han fikk øye på gjenstanden som lå på andre siden. Ikke ved å bruke nesa. Fikk passet mitt påskrevet idag. Det hører med :)
Men må si jeg er litt forvirra...(er veldig ofte forvirra) for noen sier stram line, andre sier slipp ut lina... Finner nok ut av det til slutt.


Toril og emma gikk et bra spor, torill gjorde ikke så mange feil som meg. Så hu fikk emma over veien. På den måten man skal få en hudnover veien når den går spor. Veldig bra.
Så var det Mikkel... må innrøme at jeg savna shefera mine når jeg så sporet til vida. Er helt andre hunder å jobbe med. Og savnet kom tilbake når jeg lånte hunden til erlend...smule og kaldte den inn. Elsker caro og lex, og vill på ingen måte bytte de ut!!!!!! Bare merker så tydlig forskjellen på rottisen og shefern som rase.


Har som skrevet spart det beste til slutt.... Trix, collien til arne... De ga oss en god latter. Dere kan lese om arne og trix sin opplevelse av det på hjemme siden til arne og trix. Her får du samme episode fra min vinkel. Arne hadde lånt en ny sele til trix, arne han får den på, skal sette på spor lina...for jeg tror den vel nesten er festa på sæln, og vi ser trix kaste seg frem.. rygger bakover og får ut den ene labben av selen og du ser formlig trix sine tanker "næmen, se den ene labben er ute på frifot...hvis jeg gjør det samme engang til...se det gikk like lett med den andre labben å jo...frihet...jippi" og overaskelsen til arne når han står igjen med en tom sporsele... du milde måne som vi lo. Det var bare ur komisk. Og den sikkelsen du ser på bilde i starten av innlegget er arne :)
Og arne, det at en hund bryter seg ut av en sele... er ikke den største blemma som kan skje. Men vi fikk en god latter... :) Snill du som sørger for at dine trenings venner får noe å le av :)


Avslutta dagen med en kort lydighets økt. Lineføring og stå med lex. De sek han, lex gikk men kontakt og inntil beinet så var det perfekt! Trist det bare varte ett sek. Men det kommer etter hvert. Er en veldig god start.
Kjenner jeg har hvert ute en del timer...har hvert inne i varmen i flere timer men kjenner at jeg fortsatt er kald.
Ha en fin søndagskveld :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, et virkelig illustrerende bilde, Jimmy! Håper det blir noen andres tur neste gang:-))

Arne