Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



torsdag 20. november 2008

De siste dagers hendelser.

De siste dagene er brukt til å ta livet litt med ro. I går før innetrening dro jeg ett sted hvor jeg kunne se melkeveien mens bikkjene løp rundt og hadde det topp. Man blir ganske liten når man ser på himmelen og alle stjernene. Det jeg også tenkte på var at det vannet som det nå lå is på hadde skattejegern for ikke så mange dagene siden lekt dupp. Brrrrrrrr. Da vet du at det nå ligger is på dette vannet skattejeger ;).

Så var det innetrening. Siden lex har harka så trente jeg ikke. Vel jeg fortalte de andre hvorfor jeg ikke trente. Det at jeg tok hensyn og var ærlig ble satt pris på, for når alle hadde trent sine hunder, ble de igjen slik at jeg fikk tatt to korte økte på caro og lex. Kjempe hyggelig gjordt. Slikt setter man stor pris på. :)

Både caro og lex gikk kjempe bra. De som så på syntes at lex var en artig hund, det er jo koslig å høre. Lex er en av de dyra som har en vakker sjel. For lex har det...han har en livslyst som er helt unik og han liker ikke urettferdighet. Han kan forsvare beinet sitt ovenfor caro og pipe sånn fortvila og unskyldene etter på. Caro gikk kjempe bra, fikk noen gode tips om hvordan få med caro i venstre vendingene, for caro glemmer litt at han skal ha med rumpa også... og caro tok det fort. :) Ingen av bikkjene hadde noe som helst problem med å trene inne i hallen :)

Så var det spor trening, det var i dag. Caro har fått alergi sprøyta si og har ikke energi som vare så lenge av gangen, så han fikk ett enkelt spor. Han hadde vifte spor på jorde men fant en av gjenstandene i sporet, på enden av jordet hoppet han over en gjenstand, og dro ut og pissa...mfh!!!!! men han kommer seg fort inn på sporet igjen, han har skjønt at fatter sier ingen ting. Så han gikk ett veldig bra spor. Og jeg, i all beksjedenhet synes jeg gjorde en mye bedre føre jobb i dag. Så metoden til mikkel funka den...hi hi hi hi.

Må jo ikke glemme de andre, trix fikk to spor i dag, det første gikk veldig bra, det andre ikke fult så bra..trix var litt frem å tilbake i det. Man lærer så lenge man lever. Det sa i allefall arne... han mumla noe om folks om får bak å skavler også... skjønner ikke hva han mener...hi hi hi hi. Har litt mundirae noen av oss...jeg bla.

Jeg glemte jo mikkel og hans spor utlegging. Jeg ble stående å klø meg i hodet der han gikk ut med en haug plast remser og "flagg" som han satte opp. Men det var ganske smart.. for han skulle ha noen til å krysse sporet flere ganger. Så da viste jeg som kryssa sporet til mikkel sånn ca hvor sporet gikk. Veldig smart. En liten tabbe var at vida begynte å legge seg ned ved flaggene.... Men da vet mikkel det til neste gang. Synes vida gikk ett bra spor i dag jeg.

Så var det den som vel gjorde det best i dag. Torill med emma. Emma gikk ett kjempe spor, hu er utrolig flink. Det er fører også, det ble pirk, for torill gikk når emma gikk med nesa opp. Neste gang skal torill stå stille.

Lex fikk lov til å rundere idag.. er utrolig glad for at de andre vil være figurant for lex. Setter umåtlig stor pris på det. Tusen takk skal dere ha :) Lex har altid kjempe fart ut... og i dag måtte han leite litt også, men han fant dem. Og det er mye mere intessant å komme inn til meg også. Knall, torill kunne fortelle at lex henta gjenstanden hos henne, fikk sporet til caro i nesa, slapp leka.. så stoppan, løp tilbake til torill etter leka... som hu ikke hadde... som torill sa "det gikk opp ett lys for ham så løp han å henta leka si" Kjempe bra. Og er som sagt utrolig takknemlig for at de andre er fig for lex. Tusen takk nokk engang :) :)

Vi fikk også sett hvordan bikkjene reagerer på skudd. Lex satt i bilen og lea ikke ett øyelokk.. :)

Har hatt en kjempe fin dag, til søndagen så blir det trolig bare to som skal trene, de andre skal vist opp til noe greier i vikingskipet. Skjønner ikke hva de skal ditt... Mikkel skal vel handle utsyr, og torill skulle se på noen som skulle stille ut. Arne og jeg skal kose oss vi.. så kan de bare ha det så godt..hi hi hi hi hi.

Bikkjene sover, middagen spist... nå er det å leite etter noe godis i skapet..:) Ha en fin aften.

En kjempe fin aften.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Jimmy,
Hyggelig å lese at du var fornøyd med innetreningen i går! Får håpe Caro og Lex (ja, han var en morsom hund :-) snart er 100% friske så du kan bli med for fullt!

Anonym sa...

Takk for israpporten Jimmy. Da får det bli Oslofjorden en stund. Hils hundene og stå på. Hilsen Skattejegeren