Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



fredag 25. september 2009

Yrkesskade? og nye utfordringer.

Jeg har jobba som vekter og der lærer du å observere, raportere....og ev aksjonere. I går kveld, siste luften av lex, går jeg fårbi noen sånne fretex innsamligs konteinere. Ser en som driver rund dem og tenker at han skal legge noe i dem. Det gjorde han ikke, for han hadde greid å bryte opp den ene konteinern og henta seg en pose, forsvant bak de andre konteinerene som en hund som har stjålet noe veldig verdifult og tror at den ikke er oppdaget.

Denne "mannen" har det helt topp, koser seg...får ikke øye på meg og lex før jeg har holdt øye med han i ca 5 min, da prøver han å gjemme seg inni konteinern. Jeg blir stående i håp om at "mannen" forsvinner, noe han ikke gjør. Da bestemmer jeg meg for å gå, og tenker at dette må jeg melde fra om til polititet. Prøver for harde livet å fortelle meg selv at dette er en fille fing, politiet har mere en nok annet å henge finga i, som feks å jage bort narkomane som sitter stille ett sted å tegner og ikke er til bry for noen. (info fra en venn) Men vektern i meg er for sterk, og jeg merker at det er ikke riktig at noen skal drive å tømme en konteiner som faktisk hjelper de som sliter her i samfunnet.

Man kan si mye som Frelses armen, at de er mot homofile osv, men de gjør faktiske en veldig bra jobb som vi andre ikke GIDDER å gjøre.

Og la dem som er uten feil kaste den første steinen...tror ikke det er så mange igjen til å kaste stein da gitt. Nå spora jeg av....

Vel hjemme ringes onkel politi som denne gangen tar tlf etter andre forsøk, for gitt beskjeed, forventer ikke at de rykker ut men da har jeg i allefall sagt fra. Han som svarte på min samtale sa det jeg forventa, da det ikke stod om liv og helse eller store verdier..at de skulle prøve å sende bort en patrulje men han kunne ikke love noe. Jeg svare at neida, tenkte bare det var greit å si i fra. Da hørtes mannen letta ut?!? Han om det.

En ting er å stjele fra en konteiner...men hva denne personen trodde han kom til å finne aner jeg ikke....det er gamle avlagte klær ikke verdi saker på den måten..kanskje han trengte nye klær? Enste jeg veit er at denne "mannen" koste seg mens han holdt på.

Er nesten flaut, ringe å melde fra at noen tømmer en fretex konteiner....men jeg greier ikke å la være å si fra...er så dritt lei av at folk ikke respekterer andres eiendom, ting. Her jeg bor stjeles alt som ikke er bolta fast, spesielt sykler, de er vist veldig artige å kaste i bekker og vann. Er dritt lei herverk, dritt lei den ansvarsløsheten som råder. Er jo ikke mitt så da kan jeg gjøre som jeg vill med det!

Jeg er av den typen at selv om andre gir f, behøver ikke jeg gjøre det. Jo mere vi akseptere av dette jo verre blir det. Kanskje jeg skal være stolt av at jeg ikke akseptere at det er slik. Veit at jeg kjemper i motbakke...men det blåser jeg i. Jeg står for den jeg er og det jeg mener.

Over til noe helt annet, i dag hadde jeg første treninga uten lex ved min side..jeg blir nå komandert uten hund og merka at det var mye å ta taki....og som jeg skrev i går, dette skal jeg greie å løse. Nå skal jeg sperre ute de som maser om debyer og poeng summer...legger man ett godt grunn arbeid, en god grunn mur..tror jeg at det man får til vidre vare lenger og er mere holdbart. Hastverk er last verk ;9

Men det er meg :)

Ha en super helg alle sammen :)

Ingen kommentarer: