Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



fredag 11. september 2009

Sportrening.

Blitt veldig mye lp trening i det siste, så da var det litt ok å trene spor også. Lex har gått mine spor veldig bra i det siste, så jeg tenkte at vi hever lista litt, og er forberedt på at det kan gå galt.

Arne som eier trix la ut sporet for lex og meg, uvant å ikke legge eget spor...

Når Arne var ferdig med sporene, til meg og sin egen hund satte vi oss ned å prata litt. Er kos med brukstreningene, de sosiale som følger med. Etter en prat om litt ditt og litt datt skulle arne og trix gå spor. Veldig bra spor på dem i går, langt var det også. Trix jobba kjempe bra.

Så var det Torill og emma, de gikk også ett veldig bra spor. Litt bra at de går spor de er fornøyde med også, for lex har gått så bra spor den siste tiden at det var på tide at det ikke gikk så bra denne gangen.

Lex er "heit" når jeg tar han ut av bilen, og det er nesten umulig å få han til å roe seg, får han i sitt og han søker...det var rett ut i sporet, nesten like ille som før vi starta gobit spor. Han drar av gårde, inn å ut av spor gata, prøver å gå bakspor, finner vel vær 10 gobit, han er hektisk i søket. Jeg setter på han halsbåndet i håp om å roe...glem det..bare kaos så jeg bryter, tar han ut av sporet, får roa han ned, gir han belønig for at han går pent og rolig ved siden av meg, så inn i bilen. Fant ut at det ikke var noe vits å fortsette, gi han en belønning på å gå kaos spor. Kjente at det begynte å boble i meg også. Og siden jeg er så heldig at jeg har en hund med så stort sporsug, så gjør det ingen ting å bryte. De andre var enig med meg og vi har alerede lagt ny plan for neste trening slik at vi finner ut hva som sjedde i år.

Vi spekulerte over en lavsko i går og jeg fant ut at det blir bare vil gjetting.

Begynner å merke en gradvis bedring i hverdagslydighest biten på lex også...har ikke møtt så mange hunder enda, men han var mere lydhør på tur i dag. Mulig han bare glemte seg, men jeg tar nå det posistive når det kommer jeg..om det er aldri så lite :9

I helgen er det brukslydighetskurs, synes det ikke var lenge siden jeg var "på" kurs. Får se hvor sliten jeg er etter øktene om jeg orker å skrive om endt kursdag...time will showe :)

Ha en strålende helg :)

Ingen kommentarer: