Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 27. september 2009

Trening i vinden :)

For man kan trygt si at det blåste på trening i dag. Spor trening, og for en kald vind. Vi var 3 stk på trening i dag. Det ble en del prating selv om vinden prøvde å blåses oss vekk. Men det greide den ikke. Vi la spor, jeg la for emma og toril la for lex. Jeg ville gi lex ett medvinds spor og i trerreng. Lex fikk ett sted hvor sporet la seg i en dump av en gate. Lex gikk forbi slutten, noe jeg var forberdet på, jeg var også forbredet på at han ville følge sporet til Torill selv om det var slutt. Lex måtte litt på do også tydligvis for han tissa masse og bæsja masse rett etter sporet. Han måtte vel gjøre plass til pølse bitene tenker jeg. (det straffer seg å ikke finne bra nok steder å gjøre fra seg to dager på rad). Men han gikk ett knall bra spor!

De to andre hadde spor på jorde, og med tanke på dagens vind og terrenget de gikk, så gikk de bra spor de også. Ble en del kontroll av sporet...går sporet virkelig der det virker som det går. Skal bli spennede å legge nytt spor for emma på en dag med mindre vind og ev annet underlag. Torill, (emmas matmor) gikk veldig bra som fører i dag, hu lot emma jobbe, og lot emma løse sporet uten at "mutter" blanda seg inn ;9.

Janette m esther prøvde seg på jordespor for første gang og jeg synes de løste det bra. Ester joba kjempe bra og janette gjorde det vi førere gjør alt for mye av når vi går spor...overstyrer hunden. Fikk gitt janette noen tips og råd, og jeg vet av erfaring at det tar tid å bli en god sporlinefører. For jeg har fortsatt langt igjen før jeg er det!

Vi savner Arne og Trix og håper at vi snart ser dem igjen. Om de ikke kommer for å trene at de tar turen innom å sier hei. Er noe orntlig æsj når kroppen ikke vil samarbeide, så vi ønsker Arne masse godbedring og håper han snart er tilbake. Dere er savnet begge to :)

Litt om dagen i går, dagen jeg i følge facebook skulle gjøre ingen ting...du kan si at meg og ingenting går dårlig, spesielt hvis det er noe som irriterer meg...for det var det noe som gjorde. Ett skap som ikke passa inn der det stod, så da ble det om møblering, litt vasking og massse rydding. Og veldig lite ingenting.

Nå er helgen over og en ny uke er igang om ikke mange timene. Valpekurs på mandag og så er det faktisk fri noen dager. Noe jeg synes er greit, før det er treninger igjen.

Ha en fin høstsøndagskveld :)

Ingen kommentarer: