Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



lørdag 12. september 2009

Så stolt at jeg neste sprekker...

Og grunnen til det er lex sin insats på bruksstigen i dag....det var å virkelig prøve å klatre opp stigen....litt opp og ned ble det men lex ga ikke opp. Han kjempa seg steg for steg...og for at han ikke skulle få negativ erfaring med å ramle ned løfta vi han ned. (er ikke store karen selv, så det å løfte en rottis på 45 kg..i hodehøyde....er ikke enkelt). så mikkel hjalp til. Det å se lex jobbe så hardt for å lykkes, se han gi alt for å få det til....det gjorde meg rørt faktisk. Se lex jobbe for å overvinne den usikerheten med å ikke vite hvor beina havna...klore seg fast....det gjør noe med en assa....wow.

Fikk masse tips og ideer på foran gående i line på en hund med så mye fremdrift...target stick..skal ikke si hva slags metode vi brukte, for det husker jeg ikke, hadde fokus på hvordan gjøre det. Fikk også mange tips om hvordan bruke klikkern til å belønne ønska adferd.

Jeg fikk faktis ros i dag også...nesten i sjokk jeg...ekke bra veit du kan går rett til hode mitt detta...*ler*

Fikk vite at jeg hadde rett timing på klikka mine, og at jeg tenkte rett på mange steder...og alt dette er selv lært og erfart...utolig hvor langt man kan komme med litt logik ;9

Nå er det tidlig kvelden og innsynking av alt vi lærte i dag og hvordan bruke ting videre.

Veldig mye bra på kurs i dag..det å se at en som har en hund som lager mye lyd, som er usikker på mennesker, en hund med en fører som lurte å hva hu skulle på kurset i helgen egentlig... der fant instruktøren ulrika noe så enkelt som håndtarget...det funka utolig bra. Greit å få noen friske og nye øyne til å se på ting og tang slik at man får flere alternativer å jobbe med, bruke.

Jeg er en som ikke henger meg opp i bare en måte å trene hund på...jeg bruker det jeg ser fungerer til indvidet og menneske jeg har foran meg..og som skrevet...greit å få litt mere verktøy i verktøykassa si :)

Ha en strålende lørdag :)

Ingen kommentarer: