Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



lørdag 5. september 2009

Jeg lurer på....

Veldig mye egentlig, men det jeg lurer mest på er hvordan jeg har finni ut og vist, trent på den samme måten som veldig flinke hundefolk gjør....(jeg setter meg ikke i den kategorien..veldig flink hundemeneske) uten at jeg har prata med dem først. Er så heldig at jeg sitter i lp komiteen og er dermed vert for konkuranse kurset som holdes i helgen med Heidi Bilkvam. Så jeg har fått med meg store dele av det som skjer på kurset. Og klart hu kommer med nye ting som man ikke har tenkt over fordi man ikke har like mange stevner under belte. Men jeg ble veldig positivt overaska over at jeg faktisk tenker og trene hund veldig likt henne.

Ikke bare henne, men hver gang jeg hører ett foredrag, så tenker jeg at "ja. det veit jeg..for det har jeg testa ut før og ser at det funker for de jeg hjelper"

Etter at jeg var hos sverre Kirkemo i oslo, har jeg stilt meg selv sp hvorfor i svarte lykkes jeg ikke med egen hunder? Jeg har greid å hjelpe så mange andre....men når det kommer til meg selv så går alt i vranglås og i den digsen i rommet med det røde hjertet på døra.

Det er noe som skjer med meg når jeg trener med bikkjene mine...vel nå er det bare lex..(stakkars hund). Jeg har skuldra oppunder øra, jeg tilter når bikkja ikke gjør som jeg ønsker med engang, jeg er VELDIG urettferdig ovenfor hunden.

Jeg fikk noen verktøy av sverre kirkemo, og jeg har begynt å bruke dem...men de funker bare halveis, dvs at jeg mest sansynlig bruker de feil..så blir jeg frustrert og sint. (denne gangen slapp lex skylde bøtta) Og jeg blir frustrert. Men jeg har kommet til en slags konklusjon....lyst til å vite hva den er...konklusjonen?

Jeg er livredd for å feile! Ting må være perfekt og løses med engang....får hvis jeg feiler, ikke får til ting så er jeg en inkomepetent idiot! Jeg er en stor dust som ikke får til noe som helst. (ikke bare den ene tingen jeg feila på men alt i hele verden ellers også...prat om å ta alt over en kam ;9)

Er ikke bra å være perfeksjonist når du trener egen hund altså! Så min oppgave, hørese veeeeeldig enkel ut..men er veeeldig vanskelig..jeg må lære meg selv at det er greit å feile....man dør ikke av den grunn og man er ikke idiot fordi at man feiler....

Trøster meg litt med ordene til heidi bilkvam i dag..."alle hundeførere gjør feil....uansett å langt de har kommet" godt å vite...men jeg lurer veldig på hvordan jeg skal lære meg selv at det er ok å feile.

Ha en feil fri helg :)

Ingen kommentarer: