Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



torsdag 13. januar 2011

Misery loves company...

For de som kjenner metalica så vet de at dette er  fra en av sangene dems, my friend of misery fra det best selgene albumet deres the black album. Nå har jeg ikke planer om å skrive en hel masse og metalica. Men denne overskriften passer så godt akkurat nå. Det ser ut som det er ganske mange rundt meg som sliter med misery om dagen. Alt fra mulig samlivsbrudd til mangel på vann, ikke får den hjelpen man trenger. Og bilen min som bestemte seg for å gå i stykker dagen før jeg skulle besøke noen jeg hadde veldig lyst til å besøke. Har hatt lyst til å besøke de lenge. Men slik gikk det ikke. Og etter å ha hørt om hvordan venner har det rundt meg, så synes jeg at mine mage problemer...(de er plagsomme) og at bilen min ga opp...ikke er det verste man kan slite med akkurat nå.

For magen min blir nok bra til slutt og jeg få lov til å låne bilen til fatter når han har kommet hjem fra jobb osv og i helgene. Så jeg er heldig på den måten.

Jeg trente med lex i går, og det på ett sted jeg har skuldra litt heva...dette fordi det er en del som lufter hundene sine der. Men det gikk bra..lex lå der han skulle og det ser ut som lex har begynt å skjønne at han skal ett eller annet sted der sjeglene står når vi trener ruta :)  Det var artig for det er lenge siden jeg trente rute med lex..og jeg ser at jeg nå skal ta steget videre å legge ut gjendstand i ruta...at han ikke ser det...så begynne å sende han ut. Jeg tror jeg har gjordt han litt for avhenig av at han ser meg legge noe i ruta så sender jeg ham. Lex greide også å gå en ganske grei fri ved fot med forstyrrelser fra en liten collie dame, nemlig millie, han jobba hardt med seg selv.

Det som var veldig godt å se, var at når han hilste på millie og ble litt frustrert, så søkta han meg :) Og jeg veit nå hvorfor lex kommer i full fart mot meg og hopper. Det er hans måte å få ut stress, han dras mellom det å hilse på, undersøke det som gjør ham enten usikker eller drar oppmerksomheten hans vekk fra meg. Så hopper han opp på meg. Og hvis jeg da skal gå inn å kjefte på ham så havner han i en direkte konflikt mellom det å ville gjøre det jeg ønsker og det å bruke oppmerksomheten sin på noe annet en meg. Lex har ett veldig ønske om å "please" meg når det er lenge siden sist vi trente. Og det å da straffe ham får å få ut stress blir for meg helt feil. Da lager du en konflikt mellom deg og hunden.

Det blir spennende å se hvor lang tid det tar før jeg får meg ny bil, kan nok ta litt tid. Så treningene på dagen midt i uka ser det ut som det spøker litt for. Takk å lov så sa matmor til millie seg vilig til å ta turen hit jeg bor å trene sammen med oss :) Vi trenger å trene med forstyrrelser og det på dagen. Merker at jeg ikke har energien til å trene på kvelden, seine kvelden lengre. Godt å kunne trene litt på dagen også :)

Akkurat nå går tankene mine til en av mine venner som sliter noe voldsomt om dagen. Kunne ønske jeg hadde hatt muligheten til å dra ditt, kunne hjelpe...desverre er det litt for langt unna til at det bare er å låne bilen til far og dra ut en kveld. Så jeg prøver å sende alle de positive "vibbene" jeg er i stand til å produsere og håper at de kommer frem. Ser du noen positive "vibber" på ville veier så be de dra ditt de har fått beskjed om å dra ;)

Det er snart helg....ønsker dere alle en helg uten bilkolaps, frosne rør, lange venteliste køer og forholds problemer eller andre problemer :)

Ingen kommentarer: