Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



fredag 28. januar 2011

En liten rapport om gårsdagen og litt av denne dagen.

AK prøver å få frem smilet til lex.
Får vel begynne med gårsdagen, da kommer ting i litt mere riktig rekkefølge. Skal vi se..hva gjorde vi i går..jo da var vi ute på kjøre tur. Ak hadde noen ærender i halden og søta bror. Siden lex er borte, og det er flipp og rune som bor her..(bilde av de begge kommer i neste innlegg) då blir det til at lex er den som stitter mest i buret. Så da skulle lex få være med på kjøre tur..lex elsker å kjøre bil. Og mere ekesmplarisk hund skal du lette lenge etter tror jeg . De kom ikke ett pip fra han der vi fløy ut og inn av bilen. Helt supert.

Vel hjemme var nok lex litt sliten i hodet sitt, for han sa ikke nei til å legge seg i buret når vi kom inn. Jeg lufter lex rundt 9, da legger ungene seg og flipp forteller alle at det er urettferdig at lex får gå ut å ikke han. Da er det greit å ta det før ungene sovner. Vanligvis når jeg lufter lex blir jeg dratt med rundt hele gårdstunet fordi han må markerer over stedene som flipp har tissa på. Men i går når vi kommer ut...drar han ut men stopper opp...kommer tilbake til meg...lusker liitt forsiktig rundt hushjørnene foran på huset...trekker litt til den ene siden av huset mens han holder øye med noe. Han tisser og snur ganske fort nesa tilbake på selve gårdstunet. Merklig tenker jeg..så er det rundt hundegården til ak...rundt bilen...rundt båten som står foran huset...rett ned til stabburet hvor han raskt gjør fra seg..han bruker vanligvis VEEEEELDIG god tid for å finne den beste plassen å legge igjen en beskjeed. Så trekker han vekk ut mot gårdsveien. Det er ikke jeg så glad i å gå..for jeg har ikke oversikten på om det er noen dyr rett rundt låve hjørnet. Så jeg får han tilbake til meg...spørr om han er ferdig..han finner første å beste sted å tisse....tisser ganske mye og setter seg inntil beinet mitt og vill INN. Noe lex ikke har for vane å gjøre. Jeg får ikke åpna døra fort nok..og lex løper rett inn i buret sitt.

Jeg kler av meg og sier til Ak at nå er jeg spendt på hvordan dine hunder reagerer når de kommer ut...hu ser på meg og jeg forteller om reaksjonene til Lex... hu sier ganske kontant "da tar ikke jeg ut hundne mine..for da er ulven i nærheten". I å med at det var mørkt, og jeg ikke veit hvordan lex ragerer i forhold til større dyr. Rev veit jeg at lex er ganske gira på å spore..så det var det ikke. Elg er lex også ganske intressert i. I følge ak som har mere erfaring med ulv og hund en meg..så sier hun at dette er typisk adferd på hundene ak har hatt her når ulven er ved gården. Så jeg velger å stole på henne. Jeg har aldri sett lignende adferd på lex noen gang. Og i dag fant vi bloddroper i rettnigen lex stoppa opp og ikke ville gå videre.
DETTE ER SPOR ETTER LEX!


I dag ble jeg tatt med på tur med elvira...hvis jeg er heldig med hvor innlegget havner så kan dere seg bilde av elvira på høyre side. Og idag ble jeg plassert på henne barkak...dvs uten sal. Og med tanke på hvor sjelden jeg sitter på hest kan du trygt si at denne turen også ble tatt i skritt. Det var stedvis veldig glatt. Fordelen med å ri en fjording er at den er mere bevist på hvor den skal plassere beina sine. Hu skle på forbeina sine ett par ganger..men hu  holdt seg på dem .Og når ak skulle ha oss over en stor isvull sa jeg stopp. Jeg satt å skalv på hesteryggen, livredd for at vi skulle tryne. Så ak snur og da ser vi at elvira har gått av seg bootsene med brådder. Da var jeg enda mere glad for at vi snudde. For større til vingle kopp skal du lete lenge etter. Jeg var som en pendel der jeg satt. Men nå har jeg gjordt det også, jeg får pressa noen grenser mens jeg er har kan man si. Og det er jo ikke altid så dumt ;)

Senere i dag skal vi til gjøkelia igjen, hvis ak da ikke trenger å sove litt lengre...så for lex løpt fra seg sammen med flipp og rune litt. Lex er utroilg herlig med andre små hunder. Han gidder ikke å svare på tiltale så sant han ikke må. Så nå skal lex brukes ovenfor en liten hannhund som er utikker på store hunder..for vi har sett gjentatte ganger at lex ikke flyr på eller ser behov får å gå på når han blir utfordra.

Nå er det fredag og helg..så jeg ønsker dere alle en kjempe fin fredags kveld..søndag setter jeg nesa hjem over..vet ikke helt når på dagen. Så det kan se ut som jeg ikke får dratt på treinga denne søndagen heller.

Vet ikke når neste innlegg kommer, i morra er det spådd pent være så da skal jeg ut med kamera mitt og ta litt bilder. Og de bildene lover jeg å legge ut på bloggen :)

Ha en fin fin fredags kveld uten luskende dyr rundt hushjørnet :)

Ingen kommentarer: