Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 28. februar 2010

Impuls tur.

Er det lenge siden jeg har gjord. Men aller først, veit jeg skrev at jeg skulle legge inn bilde av fastelavens riset jeg kjøpte for å se om det hadde blitt grønnere...det har det..men kameraet mitt vil ikke samarbeide med meg, så derfor ikke noe bilde.



På fredag hadde jeg en avtale i vestby, og man kan vel si at der det noe jeg er flink til så er det å skravle. Og etter å ha gjordt det jeg trengte litt hjelp til, så ble jeg og Hu jeg besøkte sittende å prate om en felles venninde. Og sånn rundt 19.15 mumlet hu noe om at vi skulle dratt å besøkt vår fellesvenninde, Anne-katrine i degernes...er ett lite stykke å kjøre..så jeg svare ikke med engang....tenkte litt på det og bestemt meg for at jeg skulle være litt impulsiv, og bare sjekke at det passa at vi kom sånn veldig sent på en fredags kveld..men før jeg hadde fått sjekka, så hadde Huldra, kontaktet AKs..(kaller henne det) mann og vi fikk vite at ak var hjemme alene og ikke hadde planer. Så etter at vi hadde handla med litt mat til både oss og hundene..(rakk jo ikke akkurat hjem om først) så satte vi kursen til degernes.



Føre var ikke bare bare...jo næremer rakkestad og degernes vi kom, jo mere regna det og det resulterte i underkjølt regn, men vi kom oss frem og koste oss med pizza og koslig selskap. Kl halv 1 tror jeg vi fant ut at vi skulle prøve å sove litt. Ak og fam har en par katter...(4) og den ene som hvis jeg ikke husker feil kalles lille røde...den var kjempe kosete og bestemte seg for at han som lå i sofan, han legger jeg med oppå. For de som ikke veit det...så er jeg redd katter...de pleier å gå til angrep og jeg har blitt seriøst bitt som liten...og tennåring. Uansett, sist jeg var hos ak så var det katten salasar som bestemte seg for å ligge på meg...men han flytta seg når du rørte deg for mye, men ikke lille røde...han bare flytt litt på kroppen så han lå bedre...den ville ligge oppå meg den. Og der ble den liggende...fikk flytta meg såpass at den ikke lå oppå meg men ved siden av...og den ente med å ligge inntil ruggen min... Tror jeg var i halvsøvne...for jeg ville ligge på ryggen..tenkte at jeg kan ikke legge meg på katten..og jeg som ikke tørr ta i katter...(max kose med en finger hvis andre holder den) tar taki lille røde å flytter ham...når det er gjordt våkner jeg og tenker.."jeg tok i en katt og den beit meg ikke...?!?!?!" går det ann da? Det gjorde det vist.



Sovner etter hvert, og våkner til snøe som laver ned...det blir prat om ridetur...og lån av tøy slik at vi ikke blir gjenom våte eller kaldet og setter kursen ut i skogen.



Jeg har aldri ridd hest i løs snø før, ikke har jeg ridd i et så snø dekt landskap heller...og det å galoppere i løs snø var bare kjempe gøy. Det som var en av høyde punktene på turen...det var at jeg fikk ridd trygve igjen...og merka at vi endelig "prater" samme språk. En god følese :)



Ak tok bilde mens hu satt på heste ryggen....meg og trygve på tur i skogen :)

Etter turen kom fikk vi servert hjemme lagde kjøttkaker med hjemmelagd kålstuing og hjemmelagd saus som smakte utrolig godt...før vi satte turen tilbake til vestby og langhus.

Det hadde slutta å snø og veiene var litt greiere å kjøre på..og ganske øyaktig 24 t etter at vi dro fra vestby, var vi i vestby i gjen. En smule trøtt om hode full av inntykk...kommer jeg meg hjem..lufter og forer lex....finner senga og sover lenge...sov orntlig godt...men det å komme seg ut av senga....det var ikke slik det pleier å være...slet litt med å gå og merker at jeg har brukt muskler jeg ikke pleier å bruke....så jeg går litt rart i dag. Det hører med...


Håper vi kan gjenta dette for det var kjempe gøy...jeg var veldig spontan før..nå må jeg tenken meg litt om før jeg er det...lurer på om det har noe med alder å gjøre...

Titta litt på yr...på tirsdag er det spådd sol fra sky fri himmel..vi får håpe det slår til.

Ha en fin fin søndag :)

Ingen kommentarer: