Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



mandag 6. juni 2011

Ett lite livstegn :)

Det er liv i både meg og lex, vi har bare ikke hvert hjemme på en stund. Har hvert oppe i trysil fjellet en tur, noe jeg nå har fått som tradisjon. hvert år i slutten av mai drar jeg opp til trysil. Har tatt masse bilder og de kommer etter hvert.

Jeg har også tatt MH testleder kurs, og hadde i går min eksamen som testleder.
Dagen i forveien så var jeg kjempe nervøs, vi testa med en hund i løypa slik at både figuranter og testledere skulle få prøve oss før testen dagen etter. Og da sier en av dommerne..."stol på deg selv, detta har du greie på" det var en kommentar som hjalp meg litt på hvor jeg skulle ha fokus.

De som leser bloggen min veit at jeg har sterk sosial angst, og målet mitt for denne helgen var at jeg skulle være stolt av meg selv hvis jeg greide å få de hundene jeg skulle være testleder for gjenom løypa uten å kolapse totalt. Dette fordi jeg drar til ett sted jeg aldri har hvert før, har gått med mer eller mindre streke angst anfall og ikke hatt det særlig godt de 3 siste ukene. og på toppen av de hele så ligger jeg i en hytte med 4 andre...dvs at jeg i hele helgen har hatt folk rundt meg..(måtte ta en liten lufte tur på 20 min aleine lørdag) siden fredag kveld.

På lørdagsnatta, etter en litt nedrivende diskusjon med en av de andre som deltok på kurset så vurderte jeg faktisk å pakke bilen å dra. Dette ville jeg ikke få til....jeg gjorde jo den feilen og den feilen der..i tilleg til at jeg ikke hadde fått med meg ditt og datt..... Jeg blir liggende å tenke på det..dra, ikke dra.....så kommer faitern i meg frem...stabeiste som noen rundt meg har fått hilse på....ok så er jeg udugelig som testleder...da har jeg fokus på ett annet sted..jeg skal få de 5 hundene gjenom den banen i morra uten å svime av. Nå har vi fokus på at angsten ikke skal vinne her! Våkener om morran...har en gjeonom gang av løypa...fokuserer på de oppgavene jeg har som testleder...jeg skal gjøre det jeg kan for at hundefører og hund skal lykkes og komme seg gjeom testen med best mulig resultat. Dommerne (beskriverne er rett fagutrykk) vil si fra hvis noe er galt. Jeg skal gjøre det beste jeg kan...greier jeg ikke å bli testleder så har jeg iallefall vunnet EN seier her i dag! Jeg er her fortsatt..jeg skal få igjenom de 5 hundene jeg skal ha igjenom. En av dommerne sa jo til meg dagen i forveien at jeg skulle stole på meg selv....følg magafølsene din. Og det gjorde jeg...!

Jeg spurte den ene dommeren hvordan jeg lå an...hadde da en hund i gjen å teste....den ene dommern sa at jeg lå LANGT over gjenomsnitte i forhold til andre testledere med det samme kurset som meg i forkant :) Etter siste hund spør jeg den andre dommern hvordan det har gått. "hva synes du selv?" sier denne dommern. Jeg svarer at jeg gjorde ikke noen store feil, så greit gjenom ført... Da smiler dommern og sier " detta var veldig mye bedre en greit gjenomført, dette var vekdig bra og du har bestått :)"


Etter at jeg hadde ført de 5 hundene jeg skulle få igjenom MH løypa var jeg fullstendig tom, eller kanskje mere ett skilt som blinket å sa..harddiseken er full..ikke plass til noe mere her nå. Jeg smiler og motar masse gratulasjoner og smil. Smiler vel ganske mye selv også..husker på 4 hunden...da kjempa jeg med tårene...jeg hadde greid å nå en av mine mål...jeg hadde fått hundene gjenom løypa....en igjen så var jeg ferdig. Så får jeg de tilbake meldinge fra dommerne....får også tilbake mld av en som er mh testleder.."du er faktisk bedre en flere testledere jeg har sett, som har hvert testledere i flere år" Det tar du med deg i sekken.

Akkurat nå så gir jeg totalt f.... i hele jante loven....Er EKSTREMT stolt av meg selv og det jeg faktisk har greid å få til i helgen.

Den ene dommern ville ha tlf nr mitt hvis han fikk sp om noen trengte figurant eller testleder så ville han sende de vidre til meg...når en dommer spør om nr ditt kan man ikke være helt håpløs og det etter å kun ha sett en kaotisk testrunde på lørdagen. Når samme dommer får vite at jeg ikke er fa testleder enda...så sier han "skal til stavanger i september, der slenger du deg på...også er det beskriverkurs neste år!

Nå kjennes det ut som om jeg har vunnet EM og driver nå å skal kvalifisere meg til VM. For den dagen jeg er beskriver så har jeg vunnet VM...den dagen jeg er både beskriver og Fa dommer...da har jeg vunnet OL.

Sist men ikke minst...jeg er så utrolig takknemlig for all den hjelp å støtte jeg fikk i helgen...den var og er uvurderlig! Veien frem til mitt første delmål ville hvert utrolig mye tyngre og kronglete uten den hjelpen. De som hjalp og støtta meg i helgen har fått min takk personlig....og frem til jeg treffer de andre som er rundt meg..noen av dere veit jeg leser bloggen min..som har hatt tro på at jeg ville greie dette MH testleder kurset...tusen tusen takk for at dere har tro på meg når jeg selv ikke har det :)

Ha en fin uke..neste innlegg som vil inneholde bilder av trysilturen kommer før uka er omme:)

Ps..i pausen når min guppe med fig er ferdige..sier han dommern som har hatt ansveret for å lære opp meg og figurantene...Sverre Kirkemo..Som lærer for denne gruppa så er jeg kjempe stolt av testleder og figuranter.

Ps 2..etter endt dag..sier Sverre Kirkemo på veine av seg selv og den andre dommern... Runar Oudmayer "etter det vi har sett i dag...og fortsetter dere å holde på denne standarene dere viste oss i dag..så er dere i norgestoppen på MH, både som figuranter og testledere"

Ingen kommentarer: