Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 5. september 2010

Lex har ordet!

Nemlig, er jo stortsett bare fatter som har tilgang til denne siden her. Sa til fatter at det var lenge siden sist han var her inne å skrev noe...da svarten han at jeg kunne jo skrive litt her. Og det takka jeg gladlig ja til.

Det er veeeeldig lenge siden sist..og det har hvert mye trening i det siste, bortsett i fra den siste uka. Ser ikke ut som fatter er helt i form. Men jeg kan jo fortelle litt om hva jeg har gjordt i det siste.

Trent masse på å ligge stille på ett sted leeeeenge. Det har ikke jeg ro i rompa til. Men fatter gir seg ikke han. Så jeg har begynt å forstå at det bare er å bli liggende der. Er ikke helt enig med fatter om at jeg skal bli liggende der når det ligger andre hunder vedsiden av meg. Da ligger jeg litt å følger med og lurer på om jeg skal reise meg opp eller bli liggende. Har blitt liggende de siste gangene. Men tror dere ikke fatter har begynt å gjemme seg å dere, og det mens jeg skal ligge helt stille! Sier legg deg også blir han borte. Det er jeg ikke med på...jeg lurer jo fælt på hva det er han driver med, spesielt når han er borte ved bilen vår. Da må jeg jo bort å sjekke.

Veit dere hva...jeg har fått en leke jeg får lov til å passe på. Den er litt ekkel å ha i munnen...men det gjør ingenting...for jeg for lov til å fortelle fatter at den er min, og han lar meg beholde den :) det er bare toppers altså. Det heter vist metall apport, og det er ikke noe godt å ha den i munnen. Men det er litt stas at jeg har fått min helt egen leke da :)

Veit dere hva mere? Det gjør dere nok ikke..men fatter vil nå at jeg skal slippe det jeg har i munnen min i hånda hans. Syntes det var bedre når jeg kunne streeekke halsen så langt jeg kunne vekk fra fatter jeg...for da kunne jeg slippe det jeg hadde i munnen og ta den før fatter fikk tak i det igjen. Men det godtar han ikke lengre. Det som er bra er at jeg får løpe å leke med det jeg gir fra meg etter på da, så jeg får se om jeg er med på det nye opplegget hans med å slippe leka i hånda hans.

Så har vi begynt med noe rart, jeg skal løpe i mitten av 4 kjegler, han sier ruta. Er ikke helt sikker på hva det er...men når jeg er i nærheten av de kjeglene så kaster han en ball eller andre kule leker til meg. Jeg er ikke helt sikker på hva midten betyr, men jeg finner det nok ut etter hvert.

Så driver vi med noe som kalles neseprøve...sånne tre greier som er veeeeeldig gode å tygge på, de er så myke å gode. Det som gjorde meg litt forvirra var at jeg skulle gjøre det samme flere ganger. Da stoppa jeg helt opp..skjønte ingen ting. Jeg fant ut at det var best å legge meg ned, da gjord jeg ikke noe feil sikkert. Har nå begynt å forstå at jeg skal gjøre det samme etter hverandre. Men lett er det ikke.

Fatter driver å gjør mye nytt med meg for tiden, når vi går spor nå, så skal jeg legge meg...og det etter at jeg har snust på pinnene i sporet. Ser ikke helt poenget i det, men jeg får pølsebit når jeg legger meg så greit nok.

Forgje dagen så var vi i skogen sammen med Millie og Trix. Vi ble bunnet til trær i skogen og så forsvant eiern til millie først, så eiern til trix etter på. De fikk gå spor men ikke meg. Hvorfor veit jeg ikke, men jeg aktiviterte meg selv jeg. Fant store pinner som jeg tyggde på, og når det var gjordt så begynte jeg på stokken som fatter satt på. De andre lo...fatter lo litt han også. Trix og jeg gikk ganske greit overens. Fatter var litt spendt, fikk på meg halti grima mi, (den er teit den) og jeg viste bare Trix at jeg ikke ville hilse på ham jeg så lot han meg være i fred. Millie er litt redd meg...fatter prater noe om at jeg har høy over linje og at andre hunder da tror at jeg er en sint og streng hund. Er ikke det jeg da...vet bare ikke helt hvordan jeg hilser på. Fikk etter hvert fortalt millie at jeg er snill og vi leke. Bare så trist at vi var i bånd. Vel millie greide å komme seg løs fra stedet hu stod bunnet 2 ganger. Hu er reine utrbyter kongen hu! Har ikke helt fått til det enda jeg....hmmm. Kanskje jeg skal prøve det engang.....

Dette var ett langt innlegg, men sånn blir det når jeg ikke kommer på nett oftere. Skal prøve å komme på nett flere ganger :)

Hejdå!

Ingen kommentarer: