Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



torsdag 3. juni 2010

Trysil tur, del 1

Og dette var målet for turen vår, denne hytta. Hadde veeeldig lyst til å dra opp på tirsdag, men kontoen og for bøtta til lex var like tomme begge to. Jeg viste at det var penger på vei inn og hadde håpet at jeg fikk dem på tirsdag..men de kom ikke før på onsdag. Så etter å ha sjekka at kontoen hadde noen penger på seg. Var tidespunkt for å hente foret til lex avtalt, og mens man venta på at kl skulle bli det tidspunktet ble handlig av varer og annet som skulle tase med opp gjordt unna. Så ble foret til lex henta, og for bøtta bel fylt opp, og det som måtte være med opp ble fordelt i posjonsposer. Når kl ble 18.10 så var vi avgårde.

Tok en omvei opp til trysil, når man sliter litt med angst å sånn så er det utrolig hva den klarer å overtale deg om att hva som kommer til å skje. Min angst overbeviste meg om at hvis jeg kjørte akkurat der, ville en ulykke skje. Så da kjører man ikke der. Da kjører man ett helt annet sted. Å det gjorde jeg. Og det var en fin omvei også, fikk se mye nytt og turen opp til trysil ble det....tur. Ikke en transport etappe. Og jeg brukte faktisk mindre bensin på den måten :)

Vi ankom hytta kl 21.20...ca 10 min etter noramal kjøre tur opp. SÅ omveien tok ikke så lang tid ekstra :)

Vel oppe på hytta så fant lex ut at han skulle ta igjen for alle de dagene og månedene her nede uten løping. Han løp og løp. Jeg pakker ut av bilen...lar lex løpe og bare nyter de å høre kun vinden og fuglene som fortalte meg at det var på tide å ta kvelden. Noe jeg også gjorde.

Dagen etter var det greit vær...ble ikke noe tur på oss for jeg var sliten i hele kroppen. Lex fikk løpe litt masse mere løs, og jeg kasta litt ball med han...lex stor koste seg. Noe blide under viser vil jeg tro.

Må innrømme at jeg måtte få han til å sette seg pent, slik at jeg fikk tatt bilde :) (litt mye energi)

På fredagen ble det tur på lex og meg, vi gikk til fiskebekktjern, og det er en runde på ca 8 km. Vi gikk i...vel jeg gikk i mitt tempo og lex løp i sitt. Og man kan trygt si at det tempo er ganske fort. Det er så herlig å se hunder i fri utfoldelse. Og lære pengen jeg ga han som valp sitter som limt i skrotten. For han løp ikke etter en eneste myrsnipe (tror de heter det) den eneste gangen han løp etter noe, var når rypa fløy opp 1 meter fra snuta hans og da løp han max 10 m etter dem. Og det var hele 2 ryper av en del som fikk lex etter seg i trysil fjellet. Du så formlig hjerne gikk fra løpe morro til..å fillern da blir fattern borte og han snudde å kom tilbake. Mista langlina mi på fjellet. Ja lex løper mye løs når vi er der oppe men ikke overalt. Går jeg uten for stier ol så er det på med lang lina for da kan man komme over reir med fugler ol. Og de skal man ikke forstyrre. Lex løpe stort sett til snø flekker...og bære pinner..resten er ikke så intressant..(og det er jeg glad for)

Her er lex i sitt paradis...stooooooor pinne og snø på engang! Det må være ett rottis trekk, for caro var helt lik på det omerådet. Jo større pinner du fant jo bedre, og med snø flekker i tillegg...himmelriket! Hvis dere ser nøyere etter ser dere at lex har rulla seg i snøen. Lex er også veldig glad i vann..alt av vann. Og til min store skrekk så har han ikke helt skjønt at de brune mørke flekkene på myrene er noe du synker ganske langt i og kan sette deg fast i. De gikk takk å lov bra de gangene han havna uti myra. Håper det sitter til neste gang :)
Turen var fin den..vi koste oss med en pause og tok det rolig hjem over.

Ser ut som lex er fornøyd med turen også, det var godt å komme tilbake til hytta, lage seg litt godt mat og spise den ute, bare høre fuglene synge og kose seg. Og det var på fredagen. ¨Som også ble brukt til å vente på at fatter kom, for han, søstra mi og mannen hennes var på vei opp med matrialer. Søstra mi har hytte ikke så langt unna fatter og den hytta er litt liten. Så derfor skal de bygge på den. De var på vei opp med matrialer og fikk i dratt hjemme fra før 21.20 på kvelden. Da ankom kl 01..nesten nøyaktig.
Hva jeg gjorde lørdag og søndag...skriver jeg mere om i morra.
Ha en fin dag i sola..husk vann til hunden og ikke minst....luft til hunden hvis du har den med i bilen!
Snart er det spor trening på oss :)



Ingen kommentarer: