Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



mandag 24. mai 2010

Slitne gutter :)

Jeg sitter å ser på den ene...han ligger å purker å sover....så han ser ikke på den andre sliten gutten akkurat ;) Det har hvert travle men koslige dager. Massevis av trening, både lp og spor. Til å med rundering. Jeg satt å regna ut at lex og jeg har trent gjenomsnitt 6 dager i uka i ca en mnd. Og det merker man. Både hund og eier. En ting er helst sikkert og det er at treningene har hvert koslige.

Kan jo fortelle litt om treningene de siste dagene. Tror siste innlegget var torsdags treninga. Og på fredag kom en fridag som var kjær kommen. Lørdag var det trening igjen men noen jeg ikke har trent sammen med siden i vinter. Det var koslig å hilse på igjen og vi hadde en fin fin økt. På søndag var det spor trening, og da sa kroppen min at nå har jeg prøvd å fortelle deg på alle mulige måter at du har dratt strikken for langt og nå streiker jeg seriøst! Jeg dro på trening og fant ut at lex hadde godt av å løpe litt, jeg hadde rett å slett ikke energi til å både legge ut og gå spor. Så det ble rundering. Og det var bare helt heerlig å se lex bruke nøtta si, han jobbe på overvær hele tiden og du formlig så at han gravde frem gamal kunnskap fra hjernebarken sin og han fant figuranten. Han kommer blid og fornøyd tilbake med leka....han løp noen seiers runder og du ser at han bare strutter av livsenergi. Lex fikk leite etter en til, en litt enklere...og han fant denne figuranten også. Veldig bra. Tusen takk for hjelpa Janette og Arne :)

De andre hadde også en bra trening....og det var en fin dag, når jeg dro ditt vi trente hølja det ned, men i det vi kom fram forsvant regnet og sola kommer frem og skinner helt til vi skal hjem igjen. Deilig det :)

I dag har vi også trent, og nå var det ikke bare fatter som var sliten...lex fortalte på sin måte at han begynner å bli mett av å trene. Det var ikke det futtet som det pleier å være i gutten. Du så rett å slett at han var tom. Han har sovet veldig mye de siste dagene, jeg har stort sett vekket han vær dag. Den nest siste økta ble negativ for lex..,han hadde ikke fokus på det vi skulle og når jeg da går inn å stiller krav så blir det avstand mellom oss...ikke fordi at han ikke vil...men fordi han er såpass fører myk...og det er veldig lite som skal til for å lage den avstanden. Det fordi jeg har gjordt ett par fører feil tidligere..når jeg var en smule usikker på hva lex egentlig prøvde å fortell meg...eller som sverre sa..."du analsyere bikkja de, du trøkkern unna deg...ta å gå med hunden ikke analyser den" og det er jo det minnes bilde lex drar frem..og det tar tid å lage ett nytt.

Så etter en pause...for både meg og lex, tok jeg ut lex...bare for å jobbe positivt..ikke noe krav...bare det å komme til fatter er kjempe morro. Og det ble en fin avsluttning på økta :)

Det var en kjempe koslig trening, alle er avslappa og vi har det fint sammen. Gir hverandre tips og råd. Hjelper og bakker hverandre opp. Jeg setter som jeg har skrevet før, så ufattelig stor pris på de treningsvenne jeg har...vil aldri bytte dere ut. ALDRI!


En ting...som jeg går å tenker litt på...for jeg har fått noen kniv stikk i ryggen i det siste....de gjør vondt og tømmer deg for krefter...men har dere tenkt på det...hvilke garanti har du for at den som slenger dritt om andre...stikker andre i ryggen...ikke prater dritt bak din rygg når du ikke er der..plasserer en velbalansert kniv i ryggen din? Som skrevet bare en tanke ;P


Nå skal jeg og min slitne å utrolig herlige hund ta kvelden, så reiser vi å gårde...får lada opp batteriene og lar såra i ryggen får gro :)

Håper dere har hatt en kjempe fin pinse...kost dere med sommer tempraturer.

Ha en fin fin uke alle sammen :)

Ingen kommentarer: