Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



fredag 25. juni 2010

Spor og det 500 innlegget.

Vi har ikke trent lp de siste dagene..litt utlada kan man si. Så det har gått i spor treninger. På søndag gikk Lex ett spor som var bra i starten med endte opp som over vær søk. Han ramla veldig ut den siste delen. Han ramla ut litt før siste vinkel...surra litt kom seg inn på rett spor igjen...tok vinkelen så ramla han ut igjen. Husker ikke hvor lenge sporet lå..men det lå en drøy time...det blåste veldig. Skal innrømme at jeg var litt betenkt med at lex begynte å ta over været... Bildene av lex kom feil...det bildet som er under ble tatt av Torill etter at vi var ferdig med å gå sporet...Lex er altid førnøyd han...går spor er jo kjempe morro :) Trente en økt i går også...var innom vetrinæren på vei bort der vi trener spor, fikk resept på ormekur og flått halsbånd. Tror jeg plukka totalt 4-5 i hele fjor...det har vi passert nå. Så da ble det flått halsbånd...den tar vist mygg og tunfluer også. Kan jo være greit det. Og jeg var tidlig ute...lufta lex og la ut spor før de andre kom. Sporet ble ca 140 m langt og lagt på tørr skogbunn. Sporet lå i 70 min. De andre hadde også lyst til å legge sporet der jeg la det..men slik er det når man er først ute. Så sier Arne...skal vi prøve kryssende spor? Greit sier jeg...nå har jo hundene våre såpass med erfaring at det kan være greit å se hvordan det går i allefall. Forklaret Arne hvor jeg hadde gått og han gikk ut sporet sitt. Sporet til Arne og Trix kryssa mitt spor ca 7-8 m fra slutt gjenstanden til lex. Så var det å gå sporet...lex roter veldig etter en bra start...tar seg inn og han ligger a 1 m til høyre for sporet. Han finner alikevel alle pinnene som er lagt ut...Lex stopper opp og får antaglig en elg ol i nesa for han drar vekk fra sporet og mot ett sted vi har hilst på elg ett par ganger før. Får brutt lex og sier Spor og Lex er på sporet sitt igjen. Tar å kutter vinklen med ca 1 m, det skal jeg overleve med. Så kommer vi til stedet Arne har kryssa sporet...lex stopper..snuser noen sek i lufta...så er han på sitt spor igjen..løper over slutt gjenstanden men finner den til slutt. Kjempe fornøyd, lex ramla ut men er veldig klar over hva han skal gjøre...virker som han har kontroll på sporet han går.
Her blir Lex kledd på selen sin...bare så bra bilde...lurer på hva han tenker der jeg...ser nesten litt overlegen ut....kanskje han tenker " hva så om fatter kler på meg....vi skal gå spor må vite" Fikk noen bilder hvor lex og jeg er i sporet men jeg finner de ikke igjen...skal ta å legge de ut neste gang. Jeg vet at de er på pc ett eller annet sted :)
Tenkt at dett er det 500 innlegget....er en stund siden jeg lagde denna bloggen...tiden flyr. Trix fylte 2 år i går...lex er snart 2.5 år....time goes bye. Skal få lagt ut bilder av millie, collien til Torill, Den damen har tempo i sporet skal jeg si deg...og det ser ut som hu har full kontroll på det hu Blir spennede å se om hu får samma tempo som lex i sporet. Merker at jeg begynner å vurdere det å starte i bruks også...får jo en følese av hva det er på knertebo cupen i juli.
Hvis det er noen av de som leser bloggen min som veit det...skriv svare på komentar eller send meg en mail ev sms. For her kommer sp...Er det start kort, man må kjøpe for å få starta i bruks...og må man kjøpe den på starten av året? Hvor får man kjøpt det hen? Takk nemlig for svar :)
Det er fredag og helg....ser ut som sola fant tilbake til langhus :) Ha en super helg alle sammen :)

Ingen kommentarer: