Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



fredag 21. mai 2010

En erfaring rikere :)

Det ble jeg i dag, og erfaringer er også noe det er veldig bra å blir rikere på. Penger er vist ikke alt hører jeg folk si...så da for man ta med seg alt man blir rikere på :)

Jeg skulle gå spor i dag og huska ikke helt hvordan det var med luft fuktighet og spor..ligge tider osv. (hvor lenge sporet skal ligge før man går det med hunden) Så vi møttes og skravla veldig fælt om alt mulig, og så la vi ut spora. Jeg veit ikke helt hvor tankene var når jeg la ut sporet til lex...tenkte litt på at jeg ikke skulle krysse sporet til millie, og det ble litt hit og ditt og litt tett mellom vinklene. Planen var at sporet skulle gå rett frem...så ca 10 m til høyre..rett vinkel så skulle det gå en del meter rett frem...før ny rett vinkel til høyre...men det ble ikke slik....ble mere zikk og zakk (z fordi sporet ble mere en z en spor med vinkel) med alt for tett mellom rom...mellom vinklene. Lex løste det så godt han kunne han. Fant gjenstandene gjorde han også...på steder jeg ikke huska å ha lagt dem. Det ble ett veldig hit og dit og tilbake igjen spor. Men han tok vinkla bra...og han fant alle gjenstandene. Er veldig fornøyd med lex sin innsats. Min glemmer vi.

Det jeg også burde ha gjort var å la sporet ligge mye lengre..med så fuktig luft og ikke minst stille stående..så ble den sporgata veeeldig stor..og du så at han slo på sporet og det var ganske bred gate han fulgte. Han var 2 m til venstre for siste strekka, og tok slutt gjenstanden på over vær. Det har ikke jeg noe problem med, for lex er såpass flink til å gå med nesa ned og er så inne i granaskogen spor sugen at jeg bekymrer meg ikke for at han gjør seg stor læring på det. For han er flink til å bruke nesa i bakken når han fin søker.

Jeg veit nå til neste gang at jeg skal ha fokus på det jeg driver med...være bevist på hvor jeg går, og blir det like klamt på søndag så skal sporet ligger en ganske lang stund lengre. Nå er det bare å finne ut hvor langt 300 m egentlig er...og lex gikk rolig å hadde kjempe bra fokus i dag også :)

Trix og Arne prøvde spor på en annen måte i dag også...og det var helt herlig å se trix logre mens han gikk spor...trix er ikke så innmari gjenstands fokusert, så Arne har prøvd del aller meste og prøver vel fortsatt å finne svar..håper han fikk noen i dag. Jeg våger å tro at dette er veien å gå, og at det å trene start på felt kan være en vei å gå når det gjelder å opp interessen. Hvis du som leser bloggen min har noen tips, send enten en mail til meg eller gå inn på siden til Arne og trix og gi han tips der. Kan sikkert legge igjen tips her også så skal jeg vidreformidle det til Arne. Veit at Arne er innom bloggen min og leser den.

Millie gikk spor i dag også...ett kort spor..hu er blitt veldig flink til å bruke nesa si, og er ei jente med egen meninger på saker å ting. er våken, kvikk og full av liv :) Ser ut som Torill har fått en knall fin hund, og at de kan nå langt :)

Pinsen er nå planlagt, det er fri i morra, så er det trene lp på lørdag, spor søndag og en ny lp trening på mandag igjen. Gleder meg masse :)

Merker at jeg har en hel masse på hjertet som ikke egner seg på bloggen....jeg håper og venter på en mulighet til å kunne tømt hjertet mitt..men da på riktig sted og riktig fora! Kan være greit å la det ta noen runder rundt i systemet først slik at man kanskje greier å være litt saklig..he he he he he.

Nei, nå er det på tide å finne senga si gitt...i morra skal jeg og lex bare ta livet heeelt med ro og nyte dagen. Litt deilig det også :)

Ønsker dere alle en super fin pinse, og lykke til om du skal konkurrere eller stiller ut...starte bruks eller hva du en skal. Kos dere :)

Ingen kommentarer: