Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



onsdag 12. mai 2010

Spor og LP trening.

Det er stortsett det vi trener om dagen og litt sånn hverdagslydighet trener vi også...så jeg kan jo begynne med søndagens spor... Det var faktisk ganske langt til å være lagt av meg, og det gikk litt hit å ditt med lex. Lex ramla ut av sporet inni mellom, men med tanke på den vinden som var der vi gikk på søndagen så er jeg greit fornøyd med sporet hans. Spesielt den ene litt korte og veldig rare vinkelen. Jeg var sikker på at det gikk an å gå ned ett sted, men det gikk ikke alikvel, så jeg måtte gå noen steg tilbake, og på skrå ned en skråning før jeg kunne gå den rettningen jeg planla. Og den rare vinkelen gikk lex helt fotavtrykk rett. Hvis jeg skal si at det var noe minus mes sporet til lex...så var det at han bare plukka 5 av 6 pinner ;) Og da kan man ikke klage egentlig :) Fornøyd med gutten spor messig.

Så var det Lp (lydighetstrening) treninga vår. Vi satte nesa mot oslo, og gjorde oss klare for trening. Vele en av oss gjorde seg klar til å trene, den andre gjorde seg klar til å sjekke ut hva de andre hundene gjorde. Spesielt de valpene som drev rundt der å lekte. Så var det en tispe som ville være med å trene også..så lex var veldig "det oppnås ikke kontakt med mobil abonenten" Jeg prøvde det meste....fikk han med til slutt. Lex går kjempe bra når man først for kontakten...da er han orntlig med...men man må jobbe så inne i H...osv får å få den kontakten. Det blir neste arbeis oppgave, prøve å bli mere intresant en andre hunder. (det man kan kalle en utordring?)

Dagene er endelig litt roligere, det tror jeg både lex og jeg setter pris på...for lex er sliten om dagen og sover mye...det gjør jeg også. Kroppen min forteller meg at vi har gjordt litt mye i det siste. Og jeg har en stoooor ting å se frem i mot....tur til trysil...for vær dag som går jo nærmere er det til jeg skal dra med lex. Gleder meg veeeldig :)

Har ikke noe mere på hjertet akkurat nå, så ha en fin dag...i morra er det fri :)

Ingen kommentarer: