Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 4. april 2010

Ute av hiet.

For i påsken har jeg hvert i hi. Det har hvert deilig å la verden gjøre som den pleier der ute. Mens jeg og lex har latt tiden stå stille her hjemme. Ikke har det hvert verdens beste vær denne påsken heller. Så Lex og jeg har gjordt absolutt ikke mere en det vi har måttet. Og det tror jeg vi begge har satt pris på.

Det var planlagt tur til trysil, men den ble avlyst av flere grunner, den ene var lommeboka, for man måtte betale 60 kr døgnet, for måking...(fatter betaler for måkinga selv:/) men det hjalp vist lite. Og så har du bompenger i tillegg og fant ut at det å betale drøye 350kr i for å sitte inne i en hytte å se på fjellet...det droppa jeg. Dessuten var det vist en hel haug av folk der oppe også. Trives best på fjellet når jeg har det nesten helt av meg alene...og lex. Så jeg ble hjemme.

Merker at jeg sitter å sikler litt veldig masse på hunden til en jeg trener med, han har lyst på en anne hund, og det kan bli litt mye med 3 hunder. Kompisen min har ikke avgjordt om han skal kjøpe den hunden han har har lyst på eller om han kommer til å omplassere en av de han har hvis han skaffer seg en til. Jeg merker at min neste hund, når den en kommer, det blir en hvit gjeterhund. Tispa til kompisen min er en super representant for rasen sin. Hvis ting går slik jeg ønsker og håper så skal jeg starte med den hunden i kl 2 før jeg starter med lex. Så får jeg en liten test av hva kl 2 er.

Sitter faktis å leker med tanken å klikker trene en hest, det må da gå ann. Har fått dilla på klikker men ikke slik som ihugga klikkere driver. Jeg har altfor dårlig tolmodighet og har nå hatt en par ekvipasjer på kurs som bare har drevet å sheipa hundene og ikke lagt på komando før en øvelse er lært inn og begynt på neste. Har dermed fått oppleve forvirra hunder som prøver absolutt alt fordi de vet at det vill komme en gobit bare de gjør noe. Og når den ikke kommer så blir de bare stressa og begynner med en haug av andre ting i håp om at de snart får en gobit. Nå har ikke jeg gått på klikkerkurs selv og har ingen anelse om de som får denne typen adferd på hunden sin har gjordt noe galt underveis.

Jeg har min egenfilosofi og har planer om å følge den. Kan være greit til tider det også ;)

Trente med lex i dag, lineføringa kommer seg betraktlig, neseprøvene også, litt usikker, men det går i riktig rettning. Stå på avstand er også på godvei tilbake :)

Og det å kunne trene i solskinn, bar asfalt og godt selskap var en fin avslutting på årets påske.

Har noen uker foran meg med en del aktiviteter, som kurs og figurant arbeid Tror det blir noen lære rike uker i april før det roer seg litt i mai. Er faktisk ett kurs på gang i mai også, ett kurs jeg skal holde :)

Håper dere har hatt en fin påske, jeg håper at vær meld tar feil og at påsken avsluttes med sol og ikke regn.

Ha en fin søndagskveld :)

Ingen kommentarer: