Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



fredag 16. april 2010

Gledergruermeg.

Hva jeg gledergruermeg til kommer jeg straks til. Først så vil jeg skrive om sporet som lex gikk i går... Det var spor nr 2 i år. Det første sporet så gikk han bra i starten men ramla ut og plukka ikke så mange pinner akkurat. Han plukka 1 pinne. Dette sporet gikk på jordet. Hadde vinden i riktig rettning og han gikk slutten veldig bra.

I går så gikk jeg skogsspor, og lex gikk veeeeldig bra, han fant alle pinnene, selv de jeg hadde lagt sammen med en haug av andre pinner. Jeg hadde merka vinkelen, (litt glemsk om dagen) og når vi kom til stedet hvor det var mere lyng og mere vegetasjon, så ramla han ut, i etter tid ser jeg at han fikk overværet av merke som hang i treeet, for han sirkla seg inn og havna der. Jeg fjerner den og lex er rett på sporet igjen og går det mer eller mindre sporrett til slutten og slutt gjenstande. Det lå en ball der og en stor pinne. Gjett hva som var mest stas, ikke ballen i allefall. Det var den stoooore pinnen. Så når jeg legger spor med lex kan jeg glemme merke bånd for de henger han seg opp i. Greit å vite :) Det som også er greit å vite er at lex bærer pinnen til han får neste i nesa og bare slipper den. Men han tygger de ikke i stykker, han bærer dem pent og rint og rolig i munnen sin :):)

Dro så til oslo og trente med sheferhundklubben. For det er en del hunder av den rasen her jeg bor som har utagert mot llex og jeg kan prøve å lokke, stå på hodet, ha favoritt leke ol prøve å bryte med å si nei...glem det. Det oppnåes ikke kontak med abonenten. Tenkte da at jeg kunne jo dra til oslo hvor de har kontroll på hundene sine og trene på at det er ikke farlig å ha kontankt med fatter når det er andre hunder der. Særlig shefere. Og det gikk bra. Neste gang jeg får muligheten til å være der så skal jeg ta han ut når det er hunder som lager litt leven, og det på lang avstand. Er ikke sikkert det virker men det er ett steg i riktig rettnig kanskje? :)

Så til det jeg gledergruer meg til. Det er å figurere. Gleder meg litt, men gruer meg fordi det er ett ukjent sted, ukjent løype, og det er ett moment jeg ikke har figurert offesielt på før, og det er ett sted jeg ikke veit heeelt hvor er. De med angst vil nok skjønne litt av hva som går igjenom systemet mitt nå. Angsten er en ting, noe annet er at jeg har en ting på det å gjøre noe feil. Det har hindra meg fra å gjøre ganske mye her i livet. Alt for mye egentlig. Men jeg får "bare" hoppe idet og tenke at hva er det verste som kan skje hvis jeg gjør noe feil.....jo en dommer kan bli litt sur eller oppgitt. Men da er det vel bare å hoppe idet igjen?

Det som er positivt er at jeg kan nå endelig har alt som skal til for å kunne bli testleder. Jeg skal jo bli mentaltest dommer når jeg blir stoor og kan være på tide å ta steget videre snart ;)

Det blir noen travle dager fremover. Jeg er veldig usikker på hvor lange dagene blir og hva de blir av trening dagene fremover. Det for tiden vise.

Ha en fin fin helg alle sammen. Jeg skal ta en tidlig kveld, tidlig opp i morra :)

Ingen kommentarer: