Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 25. april 2010

Midt på treet.

Det er det man kan kalle lex sitt spor i dag. Han hadde bra spor oppsøk, der har lex altid hvert flink. Og han finner første gjenstand men tar den ikke, bare snuser på den så jeg leker med han. lex har altid litta tid å sporet, men han har en slags kontroll i hodet sitt...vanligvis. I dag var han ukonsentert, og han raste forbi første vinkel, holdt han igjen og han fant fort vinkelen og var på sporet igjen. Han finner neste gjenstand og han tar den i munnen og kommer med den til meg. VEELDIG BRA...og resten av sporet skriver vi ikke om ;)

I går figurerte jeg på FA i svartskog, og var "bare" store haren og hadde nesten ferie. Merker at MH der bruker man lengre tid på å komme gjenom banen. Der skal man jo tross alt ha 2 min mellom hvert moment. På FA går man bare fra moment til moment. Det skal være mere trøkk. Og det å være ferdig kl 15.30 var jo utrolig tidlig. (og deilig) Det var 2 hunder som ble brutt, begge hundene viste at detta var ikke noe kult. Og det var heelt rett å bryte dem.

Lex skal ta sin FA i oktober, og jeg skal innrømme at jeg er litt spendt på hvordan det vil gå. Foreløpig så ser det ut som han har motet til å sjekke ut det som er litt skummelt. Men det er når ting ikke kommer etter hverandre.....mistenker at lex vil overaske på en positiv måte, og han vill nok være blandt de hundene som kommer til å tisse etter hvert moment. For når lex opplever noe som gjør han litt stressa..såå tisser han. Og det er bare slik lex er.

Uka som ligger foran meg ser mere normal ut, skal ikke figurere før om en uke igjen og etter det tror jeg ikke det blir noe figurering før i juni. Så jeg skal titte litt på lp konkuranser frem over å se om jeg finner noe jeg skal melde meg på.

Ser på kalendern at det ikke er så lenge til den tradisjonelle turen til trysil heller. Det gleder jeg meg veeeldig til. For folk som er redd hunder har en tendens til å klage uten at det er grunn til det. Fikk et mindre koslig besøk av ski kommune, en rep, (han sa ikke hvem hvan var engang, bare viste id uten navn) han sa ikke hei, stod bare å så på meg som jeg skulle ha gjordt noe kjempe kriminelt, jeg sier hei og ser litt aventende pån. Han ser på meg fortsatt med sånn ovenifra og ned blikk...og spør om jeg har lufta hunden min nå nettopp...jeg ser på han...og sier når? Nå nettopp..jeg sier nei, var over 30 min siden jeg kom inn med lex. Mannen fra komunen blir rar, ser på meg og sier at han så en med hund som ikke hadde tatt opp etter hunden sin, han viste at jeg hadde hund. Jeg svarer at jeg tar opp etter hunden min. Mannen fra kommunen sier at det da ikke er meg og banner og lurer på hvem faen det kan være. Jeg gjentar at jeg tar opp etter hunden min. Og han sier: da slipper vi klager. Så bare går han???????????

Jeg sliter som sagt med masse angst og på vei hjem fra FA i går kjenner jeg at jeg har angst for å dra hjem. Hva er det neste jeg vil får skylda for nå som jeg ikke har gjordt? Har en gal nabo som ikke ser lengre og en nabo under som der det som sin plikt å finne små ting å klage på...mistenker at det å bo her kommer til å ta livet av meg til slutt. Hvis det er han i kommunen som kom på besøk ogsp behandler låne søknader så aner jeg ikke hva jeg skal gjøre....

Det hører med til historien at mannen fra kommunen fikk sparken fra jobben han hadden når en i min fam ble sjefen hans....... Koslig det, leie av kommunen og kontakt personen er en som fikk sparken fra en i fam.

Nei, nå skal jeg lage meg noe mat, kaste i meg en neve angstdempende slik at jeg kanskje greier å slappe av etter en laaaang og utfordrende uke.

Ha en fin søndagskveld uten klager fra naboer eller besøk av komune ansatte med forlite å gjøre. (eller som ikke kan se forskjell på folk men antar at siden man har hund så tar man ikke opp etter hunden sin)

Ingen kommentarer: