Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



fredag 19. mars 2010

For smak av vår :)

Det hadde jeg i går, dro til oslo for å trene med lex, og der hadde det hvert en traktor som hadde måkt vekk all snøen og vi trente på gress med en og annen snø flekk :) men det var mest gress :):) Lex gikk en veldig bra lineføring, bra kontakt over lengre tid, siste så hang lex med i 2 vendiger og det er 2 fler en det han vanligvis greier å henge med på. (han var ikke veldig rask i å sette seg helt ned..ble jo våt i rumpa jo ;))

Fikk trent dekk med lex også, og det ser ut som det går den rett veien der også...ganske ok egentlig. Bare å ta den tiden man trenger. For å greier å skrive de ordene der..."bare ta den tiden man trenger" så måtte jeg svelge noen kameler..mothårs og på tvers..... For jeg er et konkuranse menneske på godt og vondt...og desverre så er jeg ikke noen særlig god taper...vil si jeg er mere en veldig dårlig taper. Og nå er det en del av de jeg trener sammen med som har kommet veeeldig mye lengre en meg..da er det ikke heeelt lett å fortelle konkuransse mennesket i meg at man skal la de andre rase av gårde, se at de får ett kjempe forsprang på deg og de blir bare borte over horisonten...og du står igjen ved starten. Det er ikke lett i det hele tatt.

Den fornuftige delen av meg veit jo at det er lurere å ta ting som det kommer og legge et godt å solid grunnlag...og ingen hunder er like, alle har hvert sitt tempo. Og ingen mennesker er like heller. Og godt er det ;) (bare så vanskelig å være den som står igjen..furt ;))

Men, det våres ute...man kan se at snøen blir borte fra takene, mere og mere asfalt som dukker opp, det er flere steder man ser moder natur, under enkelte grantrær, og det betyr at vi går våren i møte ;) Gleder meg veldig til snøen er borte og man kan trene flere steder. For jeg skal få oppryket til kl 2 med lex før høsten er her. Og for å få det til er det bare å trene og trene og atter trene. Og jeg kommer til å ha en bedre motivasjon til å trene lp når bruks sesongen starter. Det er noe med det å kunne trene på noe for "morro" skyld, gjøre noe annet med hunde som ikke er så utrolig alvorlig. Kanksje jeg da greier å ha det mere gøy når jeg trener lp også. For lydigheten har blitt blodig alvor for meg...og jeg veit ikke hvor bra det er egentlig....

Når jeg ser ut av vinduet mitt nå...så ser jeg bare en hvit grå vegg...trist ja, men våren er på vei...så da greie man en dag med grå vær. Jeg trente jo på gress i går ;)

Ha en fin helg, nyt det at våren er på vei :)

Ingen kommentarer: