Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 14. mars 2010

En fin fin søndag :)

Våkna til overskya vær og litt sånn veldig sent. Hadde avtalt trening litt tidligere en vanlig, ca en time tidligere en vanlig. Så det ble rask lufting av hund før jeg kasta i meg frokost og dro på trening. For planen var å trene en kort økt før man dro til 60 årslag.

Så jeg begynnte å trene lineføring før de andre kom. Er man født fortidlig så er man det nemlig. Jeg synes jeg merker en liten bedring for vær gang jeg trener lineføring. Lex henger lenger å lenger med. Må bare finne balansen mellom belønning vendinger og holdter. Men lex henger litt lengre med for vær økt vi trener. Denne gangen trente vi jo alene, og det er jo greit å begynne å trene slik. Og sola titta frem fra sky fri himmel.

Så kommer de andre som trener også, så da ble det først litt skravling før det ble tannvisning på noen mens andre jobba seg gjenom hele bronsemerke programet. Ser veldig bra ut Arne :) Det er artig å se at alle har frem gang. Ester og jeanette har også frem gang. Og for hver søndags trening som går, så nermer vi oss dagen hvor Torill får sin etter lengta valp :)

Etter at de andre hadde fått trent en økt, så kom lex en tur ut igjen for å trene fellesdekk alene på avstand. Jeg greide det kunst stykke å legge han midt oppi det omerådet hvor det hadde sitti 2 løpetisper. Da ble det litt snusing og piping, så jeg flytta han litt og da lå helt stille og rolig :) Kjempe fornøyd med det.

Og før jeg viste ordet av det så skulle jeg dratt i 60 års lag, men ringte og spurte om det var greit at jeg fortsatte å trene hund, i stede for å komme i selskap, det syntes jubilanten var greit.

Det er da man skjønner at fam har fått med seg hvor viktig hundetrening er i ens liv og det er jeg veldig takknemlig for :) Skal sies at bursdagen til jubilanten ikke var i dag, men tidligere i uka.

Har hatt en knall fin trening i dag og en fin dag generelt. Ser ut som jeg har finni igjen motivasjonen til å trene, våren må være på vei. Hjelper helt klart også at man har en arbeisplan man kan følge :)

Ha en fortsatt fin søndag og håper uka som kommer fortsetter i vårens tegn og at all snøen forsvinner veeeeeldig veeeldig fort :)

Ingen kommentarer: