Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



tirsdag 19. mai 2009

"Debutantene" :)

Ja i dag var det trippelcup i fbk og jeg hadde planer om å bare få en gjenomkjøring på lex og meg for å se hvordan vi lå ann i terrenget. De siste mnds hendelser og uker uten bil gjorde at jeg ikke ville ha høye forventinger. Noe jeg gjorde smart i. For det gikk ikke så bra. Lex fikk øye på en av hundene som bor i nabolaget her og tøff i trynet som vi er, vel lex er, så, dere vet det ene sek du er for seint ute....det sjedde her...så ha fikk øye på teddy som hunden heter og i det jeg skulle gripe tak var han 3 m unna meg. Takk å lov så er lex bare tøff i trynet å måtte sjekke om teddy var en trussel eller ikke og ble litt perplex når han ikke var det. Han prøvde å få reaksjon men fikk det ikke. Og han ble overaska over at jeg putselig var der og, lex stoppa faktisk når jeg sa nei og jeg fikk taki ham og faren over. EN ting er jeg kjempe stolt av og det var at lex fiksa tannvisninga uten problemer. For den har vi sliti med...dekken har hvert sikker...den var ikke det nå. SÅ når han dekka at han var høy.... Burde egentlig ikke har starta men nå veit jeg hva jeg må jobbe med.

Jeg skrev debutantene, jeg debuterte som lp dommer i klasse 1...hvem hadde trodd det. Jeg har dømt bronsemerket, og det uoffesielt, men siden dette ikke var offesielt så gikk det jo greit. Fikk masse positive tilbake mld fra de som så meg, så det tar jeg med meg vidre..kanskje jeg skal bli lp dommer *ler* nei en ting av gangen. Først få ut de proppen lex har plassert i ørene sine. Idag hørte vi ikke på noe som helst, ikke nei, ikke innkalling, dvs verdagsinnkalling, der han til vanlig kommer som ett skudd. Det kunne vi bare glemme. Helt til jeg begynte å gjemme meg for ham...det var nemlig skummring så jeg trengte ikke så mye buskas til for å bli borte. De sørga for at lex ikke hva dauhørt så langt unna, men var dau hørt litt næremer. Jeg rister oppgitt på hodet her jeg sitter, men smiler..bedre å gjøre det en å grine :)

Jeg kan vel trygt si at jeg er møkksliten det var 13 ekvipasjer som jeg dømte. Og det tar på når man aldri har dømt før, bare gått selv i lp1. Men det var kjempe morro, ga mer smak. Dog skal jeg ikke dømme å starte på samme dag engang til, da skal jeg ev går først. For jeg fikk ikke varma lex særlig opp, avklimatisert ham. Men man lærer så lenge man lever.

Alt i alt er jeg fornøyd med debyene i dag, det gikk ikke helt etter planen med lex men det var jeg forbertedt på. Derfor kan jeg nå sitte å bra "riste" det av meg. Jeg har som skrevet fått vite hva jeg må jobbe med.

Det er en ting som overasker meg, tro det eller ei, og det er at jeg føler meg så sliten.. ikke overaska over at jeg er sliten etter denne dagen, men sliten ad hunde trening generelt....er jo lenge siden caro...og har hatt en lang pause fra både lydighet og bruks. Men jeg kjenner meg tom, jeg savner det å ha lyst til å trene. Jeg finner ikke den brytern helt. Det blir litt for mye på halv tolv. Ser på hverdagslydigheten til lex at han slipper "unna"med å reise seg når jeg sier sitt..mange sånne små ting..det er ikke bra, for lex er definitivt i 2 pubertet...og dette er definitivt ikke tiden man skal være ukonsekvent (man skal ikke være det i det hele tatt men...).

Jaja, vi får bare ta tiden til hjelp, prøve å legge en slag plan på noe vis. Jeg veit en ting, i morra skal jeg prate med noen som kjenner meg og mine ufordringer, kjenner lex og be på mine knær om hjelp. For når alt komme til alt, så greier jeg ikke å se om lex viser meg fingern, eller han prøver å dempe meg...for jeg ser bare hodet hans når jeg trener.

Nå er det klar for senga her...er kjempe trøtt, kjempe fornøyd med tannvisniga til lex og glad for erfaringa jeg fikk gjordt som lp dommer for en kveld :)

Ha en fin natt og sov godt :)

Ingen kommentarer: