Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



tirsdag 29. juli 2008

Litt varmt....

Fikk en sms i går om jeg ville være med å trene....tittet på mine to søte udyr..som ligger og lå mere eller mindre livløse strødd rundt på gulvet. Og svarte optimistisk at vi kunne prates igjen ved 8 tiden på kvelden.

Kl ble 19, fikk vite at trenings stedet hadde masse skygge og ok temp. Det hjalp lite når dyra blir utslått av 10 min leking... Og jeg eier en curier som ikke har noen form for lufting. Da tok jeg ikke sjangsen. Grade stokken viste 30 grader i skyggen. Selv om det ikke er langt å kjøre så er det langt nok.

Rusla en 10 mins runde med bikkjene, da de kom inn peste de veldig, tungene nede på 5 kanpphull og tungene en anelse mørke lilla...da var det rett i dusjen.

Det er ulemper og fordeler med alle raser... har eid shefere før..og de jeg eie sleit ikke noe særlig med varmen. Det gjør rottisene mine. Lex orker litt mere en caro, som plages veldig av varmen. Han har hvert på nippet til å få heteslag...og bruker lengre tid en lex til å hente seg inn. Når selv lex ligger rett ut, er det en indikasjon på at trening er liten vits.

Vi skal gjøre ett nytt forsøk på å trene på imorra. Håper tempen er noe lavere da. Samme med torsdag...da er det spor trening hvis det ikke er like varmt som sist...det var for varmt. Begge bikkjene sleit i varmen.

Det ser ut som tempen vil dale litt til helgen...i morra er det spådd 24 grader..i går var det 30.

Så for de som er som meg..så kommer det dager hvor vi kan fungere også.... Takk å lov var det kjøligere inatt, en forgje natta...for i natt har jeg sovet som en stein og hadde dyna på meg når jeg våkna.

Det kan godt være varmt i sola, bare det ikke er omtrent samme temp i skyggen. Og kjølige netter.

Bare noen tanker om varmen, og tenker på en kompis av meg som er snekker...kanke være morro å stå mitt ute i solsteika nå...hverken for han eller andre som har sitt virke ute. Min tanker går til dere, samtidig som jeg tenker på min søster som har basseng i hagen.....synd det tar 40 min å kjøre ditt.... en bil uten ac...blir for varmt.

Ha en fin dag :)

ps...en indikasjon på hvor varmt det er for bikkjene...vanlig vis vil de ut 3 timer etter frokost...nå ligger de fra kl 10 til kl 19 - 20 på kvelden uten noe form for bevegelse...kun for å drikke vann.

Ingen kommentarer: