Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



onsdag 16. april 2008

Å tisse på asfalt er farlig det.......

Hilsen Lex. Det var mye tryggere å tisse inne på kontoret til den mannen vi var hos. At jeg som eier bar han ut etter første tiss inne, hjalp lite. For jeg gikk ute med Lex i 10 min, ikke noe tegn til å tisse..bare snuse og jage duer. Så jeg tar han inn igjen..(hadde en avtale, som varte kun en time) og lex setter seg på teppet og tisser.... Det var ikke lett for far og ikke vise lex hvor rasende han var. Ut igjen, og på leit etter første og beste blomster bed.. Å se der kunne vi tisse. Jeg fikk ca 20 min av den avtalen. Og lex sovner fornøyd på kontoret.... Han som eier kontoret beroliget meg med at Lex var ikke den første valpen som hadde tissa på kontoret hans. En fattig trøst... Det positive er at lex nå har begynt å venne seg til alle lydene som er i oslo. Vi trente kontakt og litt lineføring på youngstorget, og satt og koste oss i den sola som aldri kom. Jeg fikk haik hjem i går også...og vi gikk for å møte faren min ett strykke fra youngstorget. Og ved neste blomster bed vi kom til tissa vi igjen. Noe jeg var letta over, for da slapp jeg å oppleve at han tissa i bilen til min far. Vel hjemme, så er det å "kaste" bikkjene i bilen for lex skal på valpekurs.... Jeg var hjemme litt over 17, og kurest starter kl 18.. Og caro var ikke blitt lufta...stress! Kan noen fortelle meg hvorfor man altid havner bak de som gjerne ligger 10 km UNDER farst grensa når man har liten tid? Vi rakk kurset, caro fikk en lyn luft, så var vi klare. Lex fikk hilse på masse andre hunder, på kurset vårt er det store å små hunder. Rasene er Toller, shefer (1 svart og 1 hvit), jack russel, blandig, forster, jaktlabb, golden/labbrador og rottis. (lex) Aldereb er fra 9 uker..jacken og den eldste 5 mnd. Vi jobbet med kontakt i går og innkalling. Jeg var positivt overraska over at lex faktisk hadde energi igjen til å orker kurset. Men litt over en time med søvn i bilen hjalp... en grei dag. Idag blir det nok å kjøre bil til trøgstad hvor jeg handler foret til caro..og det er det vi gjør i dag av utfarter. Imorra er det spor trening med caro. Næææææmen...sola skinner jo...må ut!! Hade :)

Ingen kommentarer: