Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



tirsdag 12. oktober 2010

Vet ikke helt jeg...

Og det jeg ikke vet helt er om jeg tørr å ta med meg lex i skogen, i allefall slik at han kan løpe løs. Har lest litt på nettet i det siste...nyheter. Og som vanlig under jakta så skytes det både jegere og jakthunder. Jeg vet at jakt og fiskeforbundet (tror det er det de heter) har gått ut å sagt at det er helt trygt å fredes i skogen når det er jakt. Regner med at der hvor det fredes en del folk så sitter de nok ikke på post, eller har skytevåpnet rettet der hvor stien går. Problemet er bare det at går man på de stiene kan man glemme å ha hunden løs. For der er det så mye folk at man nesten går i kø der inne. Og i ski så er det faktisk påbudt (noe få har fått med seg) å ha hunden i bånd der hvor det ferdes mye mennesker.

Jeg har en sti i skogen hvor jeg har møtt en jogger en gang og det av over 50 turer. Problemet er bare at den stien er ikke tråkka opp og jeg har sett noen spor etter jaktposter der. Ikke tror jeg jegerne er særlig intressert i at man kommer gående med hund der å kanskje skremmer viltet vekk fra deres jakt område. Takk å lov så varer jakta, vel elgjakta frem til november, hvis de da ikke har skutt kvota innen den tid...og tar jeg ikke feil er kvota her jeg bor på 54 dyr. Så man kan vel trygt si at denne jakta vil vare til det bitter end. Leste på ski jaktlags side at de ikke hadde greid å ta hele kvota i fjor. Og da var kovta på 52 dyr og jeg ikke husker helt feil.

Jeg sitter å tenker litt på skattejegerne land og strand rundt...luerer på om de har samme problem som meg. De beveger seg jo på jorder og andre steder...når en jeger klarer å skyte sin egen kollega...hmm. Er nok bare jeg som tenker på det he he he.

I dag skal jeg inn til oslo for å ta en liten trenings økt...tror den blir kort for det er spådd kallegrader i kveld. Og er det noe jeg misliker så er det å fryse på treninger. Har drevet med hest og har noen fingre og tær som ble behørig befryst og det skal veeeldig lite kulde til før både fingre å tær bli hvite. Og når de fingre og tærene får tilbake blodsiklasjonen så sprenger og verker det noe inne i....................! Og det vil jeg helst ungå.

Har en tanke om hva jeg skal trene i dag....men om tanken er den samme når jeg kommer til oslo gjenstår å se. Det vil som man sier...tiden vise.

Nå begynner kl å tikke mot avreise tid så da får jeg avslutte...finne frem varme klær og varme sko.

Ha en fin, lun og god aften...og se opp får jegere ;)

Ingen kommentarer: