Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



tirsdag 5. oktober 2010

Klikker avhenig?

Kan nesten virke som jeg er det...for jeg har jo en plan om hvordan jeg skal trene lex til å slutte å lage tannpirkere av neseprøver og pinner i sporet. Og til det trenger jeg klikkern min. For jeg skal prøve å shape det. Dvs at jeg klikker når lex ikke tygger på neseprøven. Jeg kommer til å legge på en komando..men først må jeg se når han ev ikke tygger neseprøva. Det blir nok et forbruk av neseprøver fremover.. Vel, forutsatt at jeg finner igjen klikkern her inne...eller finner en av de jeg har i bilen ett sted.

Jeg begynte med klikker når jeg jobba som instruktør i østfold. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli så avhenig av den. For de som praktiserer klikker trening fult ut, som driver å shaper alle øvelser, så vil jeg si at det er ikke slik jeg bruker klikkern hele veien. For meg er klikkern ett fantastik hjelpe middel for å oppnå rett timeing og shape inn øvelser jeg ser at jeg ikke når inn til hunden ved hjelp av påvirkninger. (alle er prositive påvirkninger)

De dagene jeg har glemt klikkern eller ikke finner den...så føler jeg meg regelrett naken. Jeg mangler noe veeldig vestenlig. Er ikke altid jeg bruker den...men er den ikke i lomma mi...så blir ikke treninga helt den samme.

Tenk at en liten plastisk dings med en metalt bit i kan bli så viktig. Men det er den.

I morra er det spor trening igjen...og det er som seg hør og bør spådd regn. Det har regne en del på treingene våre. Og jeg husker nå hva det var jeg skulle trent på på søndag. Jeg kom på det etter at sporet var gått. Jeg skal ha noen til å krysse sporet vårt. Vi har prøvd det for lenge siden, og det gikk bra. Har litt lyst til å se hvordan lex reagerer på det. Er vist i teste ut modus om dagen :)

Ha en fin fin kveld :)

Ingen kommentarer: