Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



fredag 12. september 2008

Sportrening.

Treninga gikk veldig bra med caro, han kunne ikke tro det han opplevde...en sokk lå i sporet...og han fikk lov til å leke med den...også fortsatte sporet...så enda en sokk....å sporest forsatte enda lenger...så en smurf...så en kong..og tilslutt bitepølsa. (som han igjen tok på overvær fres!) Men alt i alt veldig bra..caro tok vinkelen bra. Så jeg er fornøyd alt i alt.

Lex...der ble sporet liggende for lenge...og starten gikk ikke som den skulle...tempo var lavere...litt lavere... og han fant slutten PÅ OVERVÆR. Der trenger jeg hjelp..for vinden skifter å snur hele tiden..den kan komme bakfra når jeg starter å legge ut sporet... men når jeg skal gå det kan det draget i lufta komme fra ett helt annet sted. Iallafall ikke bak. Fikk tips om å grave ned en gobit boks i enden av sporet.

Det ble nok for mye prating fra vi la ut spora til vi gikk dem igår. For det var ikke alle som hadde full klaff i går. Caro og en annen hund hadde vel fullklaff. De andre sleit litt mere. Lex en av dem, og det er min feil. (igjen) Men det var veldig koslig å la skaravla gå. Det gjør treninga mere sosial. Tenk om man bare skulle sagt hei..lagt ut spor...sitti på vær sin stubbe og glodd i bakken til man kunne gå sporet. Da kan man jo trene alene.

Fikk være med å gå spor i mørket...en liten utfordring det også..men man lærer noe nytt. Fikk se felt i skummring. Også en ny opplevelse... Og vi fikk se spor som gikk så tett at vi som så på trodde hunden gikk baksporet sitt.... det gjorde den ikke. Veldig imponert over hunden som greide det uten å blande sammen spora.

Idag skal jeg kjøre bil til ett sted hvor bikkjene kan løpe litt løse..får strekt litt godt på beina..heria litt. Slapp lex litt på tur i går..og så han hadde mye energi som skulle ut på de få min han kunne løpe løs. Da er det på tide å la de få herje litt. Tror jeg skal lage meg en rutine på at de få løpe fra seg minst en gang i uka. Håper jeg får i stand sykkelen min snart..er min egen sløvhet som gjør at den ikke er i stand. For det er nok ikke så alt for lenge til jeg kan sykle med begge bikkjene.

Ha en fin helg folkens.:) (synes ikke der er så lenge siden jeg ønska god helg jeg..tiden flyr)

Ingen kommentarer: