Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



torsdag 18. september 2008

Spor, felt og synkron snubling.

Da var det spor trening igjen, og i dag var jeg tidlig ute. Hadde lagt spora til både caro og lex før de andre kom. Så nå de ankom gikk jeg nesten sporet med engang, det sporet som var med lex. Mikkel la felt som både nirm og vida fikk gå. Vida fikk også ett spor. Torill var der med emma.

Lex er altid sugen på spor og var villig til å gå bakspor og caro spor alt helst på engang. Lex gikk sporet bedre en sist mere samla og slutt gjenstand ble funnet med nesa i bakken. Det er desverre ikke så moro å være førern som henger på slep etter. Få legge hodet i bløtt å se om jeg ikke finner en løsning på det. Har ett luksus problem egentlig.

Caro var vinglete i dag. Han fant alle gjenstander, en av de 3 i sporet gikk han perfekt, det var den siste før slutt gjenstanden. Det var nesa i bakken, og sporrett på gjenstand. Holder han nå igjen til nesa er i bakken og slipper han frem da. Så får en gangs skyld var nesa inærheten av bakke...ikke langt over :)

Så så jeg på nirm og vida gå felt. Nirm surra litt, har vist fått løsning på å løpe i feltet. Les bloggen til mikkel for næremer detaljer. Vida gjorde det etter som jeg forstod bar i felt til å være fersk, hu surra litt i sporet men plukke i dag pinnene i sporet..kjempe bra.

Så er det stakkars torill som skal gå spor med meg å mikkel på slep bak. Vi er som to kjerringer der vi går bak, skravla går i ett. Ser at emma håper over noen gjenstander, er litt vinglete..å i neste sek så snubler jeg...ser at mikkel er på vei forover også...vi snubler på LIKT I SAMME PINNEN!!!!!!!!!!!!!!!! Den er det ingen som slår med det første..mikkel og jeg knekker jo sammen i latter...så vi stopper jo opp alt for stakkars Torill...vi trøsta Torill med at det å gå konkuranse i bruks blir pace of cake etter å ha oss på slep bak.

Den synkron snublinga skulle vi bare hatt på film...vi snubla i samme pinnen på likt!!!! Greit at det var skumring å sånn...men hva er oddsen for at to stk snubler i den samme pinnen samtidig?

Torill sa hu var glad for å ha oss der og godt er det. Alt i alt en grei trenings økt med litt morro sik det skal være.

I morra prøver jeg meg i lydighets ringen igjen...stønn. Må ha machokistiske (er usikker på hvordan det skirves) tendenser som plager meg selv på denne måten.. på den annen side..tviler på at jeg er den eneste i hundeverden som utsetter seg selv for slike plager frivillig..vi betaler for det til og med. Utrolig men sant.

Middagen er ferdig.!

Ha en fin aften. Kos dere med titte kassa de som kan det. Sender mikkel noen tanker, han er på jobb i natt.. Du er over halveis når denna vakta er over mikkel :)

Ingen kommentarer: