Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



torsdag 28. august 2008

Å tråkke i en annens bedd.

Først må jeg fortelle at lex satt helt stille og rolig på sin første tannvisning..de to neste satte han også stille på. Den siste til tross for at den som tok tannvisninga gikk litt hardt til verks... Litt ivrig etter å se tenna. Men lex satt rolig han..stolt av ham jeg :)

Så var den det med en annens bedd...var ute å farta igår...så på noen som holdt kurs...skulle se på noen fra knertebo som går på kurs der. Den ene instruktørern gjorde en veldig bra jobb...så der fikk jeg med meg hva knerteboerne gjorde... Men neste kurs og neste instruktør... En helt annen historie.

De som jobber i service yrker vet hvor viktig det er å vise kunden oppmerksomhet...ta de godt i mot..gjøre det man kan for at kunden skal være fornøyd. Denne instruktøren...snudde ryggen til kurs elevene som hadde stilt seg opp...For å trene..for det kommer tydlig vis noen kjente..og instruktør snur RYGGEN til de som er på kurs og venter på å komme igang. Uholdbart i min bok. Dette var ikke det eneste som var uholdbart..men jeg gidder ikke ramse opp alt her...

Det var også noen som slet med sin hund..det var 3 stk. Den ene var en mann som bare stod å s på gruppa som trente. Mannen setter kursen mot bilen...da greier ikke jeg å holde meg unna beddet som IKKE er mitt. Jeg ber han komme bort til meg..bruker 3 min og hunden skjønner at det å ta kontakt med fører kan lønne seg. Da vanker det gobit og masse positive lyder.

Jeg vet at jeg gjorde noe jeg ikke burde...vet at jeg skulle holdt meg laaaaaaaaaaaangt unna..men jeg greide ikke å bare se på. Jeg måtte bare prøve å hjelpe.

Jeg har som sagt permisjon....og de gangene jeg har sett på kurser...så har jeg ikke hatt tenkt tanken eller følt noen som helst lyst til å overta eller ha kurs. Igår stilte ting seg i ett annet lys...det er FLERE år siden jeg har hatt SÅ lyst til å be en instruktør som holder kurs om å se til H......... å dra seg vekk, å overta hele kurset selv.

Vet vi alle kan ha dårlige dager..vet at det er div grunner til at ting var som det var i går... men i ett service yrke som det å være instruktør er..så KAN man ikke ha SÅ dårlige dager.... Spurte meg fore å lurte på om dette var standaren på kurset...Ja fikk jeg til svar... Da grøss jeg..det kurset hadde jeg rømt fra..fikk vite at det var 3-4 stk som mangla siden sist... Har en mistanke om at det kan bli flere som forsvinner fra dette kurset.

Jeg gjorde noe utilgivelig å går..blande meg inn i ett kurs, tråkke inn i en anens domene...og jeg er klar for eventuelle "klager" som måtte komme. Jeg står for det jeg har gjordt..angrer ikke ett sek. Den instruktørern bør gjøre det samme som meg..når du ikke greier å inspirere kursdeltagerne lengre, det er den dagen du søker permisjon eller slutter som instruktør.

Det er nå min mening. Jeg vet også at dere som leser dette innlegget for vite om saken fra bare en vinkel... Men..jeg fikk vite fra kurselever..og fremtidige kurs elever at de synes dette var noe av det verste de hadde sett av en instruktør noen gang. Denne instruktøren har mista i allefall 3 fremtidige kunder.... Litt trist når det er kundene man lever av.

Ha en fin dag i solen folkens..og unngå min tabbe..ikke tråkk i andresbedd...(ikke så ofte i allefall)

Ingen kommentarer: