Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



lørdag 16. oktober 2010

Høst rydding.

Her jeg bor dukker det opp en søppelkonteiner 2 ganger i året. En på våren og en på høsten. Nå er det høst og konteineren kom på torsdag. Jeg er født i krepsens tegn noe som betyr at jeg tar vare på veldig mye...kjekt å ha, man veit aldri når man kan får brukt for ting.

Av en eller annen grunn så er jeg nå i en fase av livet hvor jeg er lei av å ha alt mulig rart som jeg ikke bruker eller har brukt siden jeg fikk det. Jeg har også lyst til ås akffe meg tung som er mine. Ting jeg har lyst på. Jeg greide å kvitte meg med ganske mye, 2 store søppelsekker og ett par esker med skrot.

Det jeg dog ikke har greid å kvitte meg med er servise, både kaffe og middags servise etter mine besteforeldre...det ene går på at dette er eid av famillie som ikke er mere..det andre er at dette er det som før kaltes penservise. Og det er litt dumt å kaste det hvis det er verdt noen kr. Veit bare ikke helt hvordan jeg skal finne ut av det. Men jeg finner nok ut av det til slutt. Det er ganske deillig å rydde..bli kvitt ting...bli kvitt rot som irriterer en fordi man må rydde seg gjenom det for å komme til det man skal bruke. Eller man mangler plass til det man bruke fordi det man ikke bruker tar opp all plassen.

I morra er det spor trening, da skal lex få jorde, og grus spor. Det kan bli spennede. Det jeg også ser frem til er etter trening..så blir det varmt boblebad :) det gleder jeg meg til. Slappe av i godt varmt vann etter å ha hvert ute i naturen i mange timer.

Det er ingen tvil om at det er høst..føles litt som vinter når man lufter jinden før man legger seg...for det er kaldt ute...ordentlig kaldt. Regner med at bilen blir skodd for vintern i løpet av uka. Da kan snøen bare komme.

Jeg veit det er tidlig, men jeg får det som heter vinterdepresjoner...så i år skal jeg gjøre det jeg kan for å unngå det, og min plan er å ser frem til ting...ha min egen nedtelling til noe jeg gleder meg masse til...nemlig jul. Jeg har tilå med sendt av gårde julegave ønskene mine til famen. For jeg skal nyte førjuls tiden, være tidlig ute med alt. Og når resten av verden stresser rundt skal jeg bare kose meg og nyte det hele :) jeg har starta ned tellinga til første søndag i advent :)

Nå er det på tide å finne senga si...lex er lufta...varmen er tilbake i kroppen:)

Ha en riktig fin søndag :)

Ingen kommentarer: