Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 16. august 2009

Da er denne helgen over...

Og det har hvert litt av en helg. På fredag satte jeg nesa i rettning degernes, for å besøke ak m fam og hjelpe noen med en rottis hann. Ankommer gården til ak i det hu er på vei ut av tunet med hest og vogn. For "slengt" fra meg bilen og hopper opp i vogna og i vei bar det. Koslig med tur i hest og vogn også... En fin runde ble det. Tilbake var det koslig prat, og så hilse på en veldig fin rottis hann og hans flinke eiere. Fikk gitt noen tips og råd, og jeg veit at de garantert vil løse det de trenger å løse :)

På lørdag fikk jeg lufta lex før det bøtta ned, og vi fikk virkelig føle det å bo på landet, for bonden drev å spredde ut møkk på jordene og du kan trygt si at det lukta akkurat det...møkk. Men som det hundemenneske jeg og ak er så måtte vi jo trene, og ak fikk med noen treningsvenner, så vi fikk trent i regnet, og lex fortalte meg at når det regner setter jeg meg ikke...ikke på ukjente steder i allefall, for han satte seg ett sted han er vant til å trene en par timer etter på..... Mulig han da alt var våt og det var det som gjord den store forskjellen. Har en mistanke om det.

Etter en bra økt på oss alle, så var det inn til nybakt kake, jeg fikk kakao da jeg ikke drikker kaffe, de andre kaffe før det var nesa hjem. Vel hjemme var det luft av lex, så kvelden.

I dag rakk jeg luft av lex, kaste i meg frokost før det bar av gårde til bjerke for å hjelpe til med å rydde. Da ikke alle var ferdige med utstillingene, rusla jeg rundt..å så på de tre siste ekvipasjene i nm i lydighet og fulgte spent med når Trond Brustad som trener i konk gruppa jeg trener i, gikk, lede han nm...men 6 fatige poeng forskjell, ble det en knall sterk 2 plass. Vi gratulerer.

Det var fortsatt ikke klart til å rydde så jeg tok ut lex for å kjøre han litt på miljø med så mange hunder... At lex var ivrig å glad for å komme ut var ikke vansklig å se...det var piping og en kjempe lyst til å leke med de aller fleste vi møtte. På noen stivnan men jeg fikk etter MYE jobb brutt og ba lex droppe det å følge med meg. Det gjorde han veldig lenge, men ett sted så viste vel lex meg litt fingern, og jeg krevde at han skulle følge med på det jeg sa..ingen kontakt var mulig å få frem, så jeg sier hardt nei....og det kommer en del stress lyder før det kommer ett knurr.... Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke er sikker på hva lex knurra på...for det var ikke noe stirring på meg..heller tvert i mot...mere ser ikke fatter men jeg knurrer for jeg liker ikke at han stiller krav....? Hvis det var det som sjedde.... ????

Stabeist som jeg er, bestemte jeg meg for å gå mellom standene hvor det krydde av både hunder og mennesker...10 cm klaring opplegg...og det gikk overaskenede bra..lex busta en del mellom skuldra...men jeg sa rolig nei og han roa seg...til vi kom til sista stand..der en hund foran oss var på vei inn i telte hvor det satt noen hunder i bur...de forteller jo at detta liker vi ikke..og det ville lex være med på å....fine med lex er at han bryter raskere, extremt mye raskere en det caro gjorde....så jeg får lex inn i rolig modus, vi går forbi..lex er anspent, jeg sier nei, rolig, ingen utagering, og han faller inn i rolig modus igjen...til vi nesten er ute av "gata" da en hund gjør utfall, og lex er i spenn i gjen. Jeg merker at jeg begynner med å spenne meg så jeg går ett litt roligere sted, for bi hunder ..lex er flink og rolig gutt...så setter jeg han i bilen.

Lex ligger nå å sover..veit at det jeg utsatte han for i dag, krevde veldig mye av han...og det som er godt å se er at LEX ikke starter utageringa....han svarer på tiltale...mistenker dog lex i å prøve å psyke andre hunder....

Det jeg sitter å lurer på nå er om knurre til lex var ett hint til meg om at nå holder det med press, eller om det var prøv å korrigere meg engang til???? Hmmm.... Er veldig usikker her jeg sitter for jeg så bare hodet til lex..ikke hele kroppen....

Nå blir det mye trening med andre hunder og masse forstyrrelser....for jeg er STA og SKAL finne en løsning på det! Jeg greide caro...da greier jeg detta å ;)

Ha en fin søndags kveld :)

Ingen kommentarer: