Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



mandag 5. juli 2010

Byggmester bob?

Ikke jeg, jeg var mere assistenten og håndtlangern til byggmester bob, som i dette tilfelle var fatter. Jeg hadde lyst til å ta en tur til trysil mens det var andre der. Vanligvis så er jeg der aleine. Søstra mi og mann hennes driver også å bygger. De bygger på hytta si. De håper å bli foster foreldre en dag. De er godt i gang og er satt opp på kurs i januar. Og hytta de har er vel på 40 kvadrat m soverom. Så den er litt liten hvis man skal skal ha barn 0g besøk der på samme tid.

Fatter og søstra mi, vel mere svogern min har altid ett eller annet prosjekt. Og fatter lurte på om jeg kunne hjelpe han med å sette opp en redskaps bod han hadde kjøpt. Det ville ta max en dag. Ja jeg kunne hjelpe jeg. Vi hadde jo mange andre dager å kose oss og gå turer. Slik ble det ikke. For fatter ombestemte seg for redskaps boden passa ikke inn i forhold til hytta. Så da ble det å bygge en annen fra bunn av. Så trenger du en reskapsbod, på tror det var 6 kvadrat, så send meg sms eller legg igjen en beskjed på komentarer og jeg vidre formidler kontakt.

Jeg dro opp mandag kveld, og ble møtt av grillmat, regn torden og hagel. Men maten smakte godt den:) Så var det tirsdagen hvor man støpte søyler som boden skulle stå på. Det tok litt tid, men fikk godt en tur med lex. Som stor koste seg på hytta..løp litt løs rundt hytta og hadde det kjempe fint. Hvis jeg ikke husker feil kom søstra mi og mann hennes opp på grillmat. Koslig :)

Onsdagen så regnet det, og vi gikk en tur opp en fjelltopp til ett sted som kalles promillegropa. Det går vist et "ski trekk" opp dit i påske og man kan sitter der og kose seg. Skal man tolke navnet så ble det nok drukket en del alkohol der oppe...hvordan de kom seg hel skinna ned aner jeg ikke. For der er det bratt. Vi kom oss nå opp, og det var opphold mens vi hadde en pause på toppen. Så gikk vi ned igjen:)

Torsdag ble det mere byggarbeid, lage reisverket til den nye boden. Det var en kjempe fin kveld og jeg gikk en herlig kvelds tur på 5 km. Det var plagsomt når jeg gikk i med vind (les vind drag) for da holdt knotten kontakt med lex og meg. Men med engang jeg fikk side vind og mot vind var det mye mere behagelig å gå. lex skjønte ikke helt hvorfor han gikk med langline på..ikke får løpe som han vill overalt. Men slik er det når man har fått kjempe intresse for fuglelivet på fjellet. Var en fugle som lokka oss vekk fra reiret de hadde ett sted, ikke så langt fra en vei, og den fløy opp og landa ca 10 m fra oss hele tiden. Den ble lex veeeldig intressert i å hilse på...at han var i bånd med meg i enden brøy han seg lite om. Lex kom ikke langt for jeg var ops og han fikk dratt meg max 1 m før han stoppa. Så fuglene fikk ha reiret og ungene i fred slik de burde ha det. En veldig deilig tur var det uansett.

Fredag var det mere byggarbeide, før det var grilling på kvelden. Lex koste seg med søk etter gobiter og en liten kvelds tur.

Lørdag så skulle jeg gå tur til ett vann jeg tror heter vetlebekktjernet...det var overskya og passe varmt. Foran oss gikk en familie med hund..så første delen av turen ble stoppe lex fra å dra fatter avgårde. Når de endelig gikk en annen vei var lex såpass varm og sliten at han gikk bak meg resten av veien opp til vannet. Han skulle ned en bratt skråning ned til bekken som randt der for å drikke...jeg tok sjangsen..(ganske bratt skrent) og slapp han, han løper rett ned...drikker en del vann og kommer rett opp til meg igjen. På med båndet å vi går videre. Lex litt bak og litt foran. Vel fremme ved vannet dra lex rett ut og vil ut der det er dypt....jeg blir stående å måpe...for lex pleier sjelden å gå lengre en til magen. Det satt folk lengre bort ved vannet og jeg hadde ingen planer om å bade så lex ble dratt inn igjen. Når de andre folkene går, slipper jeg lex..og tror dere ikke LEX FORSVINNER UT I VANNET Å SVØMMER....og det uten at jeg har kasta pinner eller noe som helst påvirknig. Lex er den type hund som står å ser på pinnen ute i vannet og piper..løper frem å tilbake på grunna....jeg står bare å måper...det blir ikke så mange svømme takene..trår han svelga litt vann så han kommer inn igjen...til meg som bare fortsatt...ja du gjetter riktig...står å måper. Etter en kort pause er det nesa tilbake mot hytta. Denne turen ble på 9 km. Og det kjentes i beina. lex var ganske sliten han også.

Søndag er hjem reise dag. Boden til fatter står nå med reisverk, asfalt plater og dragern til taket. Jeg har planer om å dra opp igjen i august og det blir spennede å se hvordan boden ser ut da.

Som dere ser så er det ingen bilder av denne turen her...kamera ligger fortsatt på det stedet jeg la det for å huske det, og der har det liggi urørt siden. Typisk eller hva?

Hatt en fin uka i trysil...ble ikke helt som planlagg..litt mere byggarbeid en planlagt men det gjør ikke noe. Hadde ett koslig opphold, med godt selskap og god mat.

I dag kom det sikreste tegnet på at sommer er kommet også..lex gikk rett inn på badet og dusjen når vi kom hjem fra turen vår i dag:)

Ha en kjempe fin dag..kos dere i sola og pass på de firbeinte:)

Ingen kommentarer: