Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



mandag 13. juli 2009

Treningene...

De gikk faktisk ganske bra...langt igjen på spor, men jeg nærmer meg løsningen...enkelt å greit. Trente lp..intensiteten er på vei opp, har nok å pirke på..mere en nok...men vi er i gang i gjen. Begynner å få av laget med "rust" som har lagt seg på enkelte ting. Men helt klart på rett vei.

Har nå ned telling til jeg skal til degernes å være avløser. Blir vel onsdag eller torsdag tenker jeg. Så det blir siste treningsøkta sammen med andre på en 10 dager..kommer litt annpå hvor lenge barn og foreldre overlever oppå hverandre *ler*. Jeg har hvert på besøk der, bodd der i en uke i ny og ned. Det er to gutter som er nettopp det, gutter. Så det er mye lyd og mye aktivitet... Fant ut at den enkleste måten å koble dem ut var å gå ett annet sted. Men det er litt vanskelig når man kjører bil kan man si.... så vi får se hvor lenge jeg er avløser.

Ellers så kan man vel si at jeg kobbler ut ting jeg synes er teit..og fant ut at jeg er glad for at jeg har den erfaringa jeg har. For i følge en som hjalp en jeg trener med, som dro i en butikk for å kjøpe sporsele, så skal hunden kveles slik at man unngår gnagsår....der var verken jeg eller de andre som trener sammen enig med den i butikken som hjalp vår venn. For som vi alle tenkte men bare en sa..å gå med den spor selen der er dyreplageri. Eier av hund med den alt for trange sporselen, måtte dytte, true sporselene ned over halsen til hunden. Og det var ikke snakk om å få noe finger i mellom selen og halsen på hunden og vi prater om stedet på halsen hvor selen mer eller mindre presser på luft røret. Tenk det å ha stramme belte ditt akkurat det ene hullet for langt inn..der har du stramheten på selen. Det verste var at den som kjøpte denne selen sa til den i butikken at denne var da veldig trang.."den skal være så trang, det jeg bruker på min hund er enda trangere" (dvs at hunden til denne kveles hvis den bruker samme sele).

Vær sin smak kan man vel si. Jeg har sele til lex, og jeg sørger for at den er behagelig å ha på seg samtidig som den sitter godt...jaja. Nå skal jeg få i meg en frokost.

Ha en fin dag.

Ingen kommentarer: