Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



fredag 7. mai 2010

I medvind og nye linker :)

Det går faktisk ganske bra for tiden. Lex går spor så jeg blir stående målløs og med tårer i øya. Han gikk ett spor i går som var helt rått. (eller som en skatte jeger ville sagt, er den beste og mest effektive koilen (?) jeg noen gang har hatt på søkern). Jeg la først ut ett spor til Trix, for trix har ikke helt sett poenget med å plukke di pinnene han skal finne i sporet. Men nå ser det ut som fattern til trix, Arne er på rett vei. Jeg legger ut pinnene etter Arnes anvisnig og den siste pinnen så ser du tydelig at trix har fått den i nesa, kjempe morro å se at Arne nå endelig ser ut til å lykkes med å finne en metode som passer trix :)

Nå skrev jeg meg bort her...for lex skulle gå sitt spor og merker jo at fatter gikk den veien der....og skal gå sporet jeg la ut til trix, etter litt enkel holde igjen lina, og fortellen at det er dette sporet vi skal gå...(skattejegern ville nok skrudd litt på søkern) så er vi i gang..jeg forventer stoooor fart og litt sånn hals over hodet tempo, men neida...lex gutten går i rolig tempo han...det er sterk side vind så han går litt uta for sporet innimellom men han finner pinnene (for en skattejeger er det som en 2 øring) og så tror du ikke gutten kommer inn til meg med pinnen uten å trygge dem i stykker til ferdig lagde tannpirkere....det er som en skattejeger finner en mynt fra romerike ol, stooooooort! Så tar lex vinkelen perfekt og han finner slutt gjenstanden. Jeg kjenner at jeg blir litt sånn grøtete i halsen og balnk i øya...og bare gjentar at jeg ble litt rørt av dette her jeg. Og mine gode treningsvenner, de sier at det skjønte de godt og hadde vi godt konkuranse så hadde lex og jeg fått full pott :) Det tar man med seg vidre altså!

Så har vi fått ett "nytt" medlem i bruks flokken vår....lille millie..ikke millie rottis men millie colli, torild har endelig fått hjem nurket sitt...og millie har fått sin egen hjemme side http://www.123hjemmeside.no/Millies-hjemmeside/ der kan dere se bilder av lille sjarmøren. Hjemme siden vil ligge under torild og millie under venner og linker :)

Hu fikk hilse på lex, lex satt i buret sitt, for lex har en tendens til å være litt brå av seg..og vi behøver jo ikke å skremme lille millie. Og mille syntes at lex var kul hu, i allefall så lenge han satt i bilen og i buret. Etter hvert som millie blir litt større så skal de få hilse mens lex er ute av bilen :)

Jeg har endelig kommet til det stadie jeg har jobbet meg mot i over ett år. Det gjelder lex og meg. For før så har jeg gjord mye av feil grunn og da har man en tendens til å misslykkes...spesilet når man lar det andre sier styre en både humør messig og motivasjons messig. Jeg er en som vil at folk skal like en og liker å tenke godt om folk. Og er naiv nok til å tro at alle jeg har rundt meg ønsker meg alt godt og vil meg vel. Etter nok engang fått det motbevist så tok jeg ett steg tilbake...kjente at jeg ble litt lei meg...og fant ut at...nei, drit i de som viser deg en side når du er tilstede og en annen når du ikke er der. De er ikke hvert ett eneste minutt av din tid. De stjeler så mye krefter og energi som man kan bruket til noen annet...og ga meg det sparket i baken jeg trengte til å si litt som alfred å emil i emil i lønneberge..(en utrolig herlig scene i en av filmene hvor emil og alfed driver å fisker...) du och jag emil, du och jag :) Så tenkte jeg at...det jeg skal bruke energien på er lex og meg....ikke alt det som skjer rundt oss som vi ikke får gjordt noe med! Folk vil altid slenge dritt om en i hundemiljø, det er så utrolig mye sjalusi og baksnakking i detta miljø og tisking og viskning og falskehet at man burde lager realety showe i et hundemiljø. (vet at det ikke bare er i hundemiljø det er slik) det tror jeg ville slått ann. *ler*.

Så er jeg ute av lp komiteen etter eget valg og ønske. Jeg har sliti veldig med motivasjon og treningslyst i det siste og i det mailen var sendt så kom lysten til å trene tilbake...og jeg føler meg så utrolig fri ! Jeg passer rett å slett ikke inn i komiteer...i allfall ikke som veldig aktivt medlem. Det har jeg ikke psyke til. Så da veit jeg det og er en ganske stor erfaring rikere. Angrer ikke på at jeg var med i komiteen, nå har jeg prøvd det også :)

Jeg hadde en kjempe fin trenings økt med lex i dag...den skal jeg skrive mere om i morra...for nå rumler magan min høyt...

Jeg sier som Harry Hole i jo nesbø sine bøker..."oss mot røkla lex" *ler*

Ha en super fin fredag og en knall fin helg :)

ps enda en ny link... http://www.bissevov.no/

Ingen kommentarer: