Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 16. mai 2010

I gang igjen.

I allefall sånn delvis... Det har hvert mere en EN stille dag. Kroppen har definitivt ikke samarbeida. Men i går var jeg innom apoteket og fant ut at jeg skulle prøve noen sånne piller det er reklamert ganske mye for på tv..og det er bare en bokstav forskjell på de pillene der reklameres for og de jeg har fått resept på av legen min. Voltarol heter det du får kjøpt reseptfritt, skal hjelpe mot muskler og ledd plager. De har i allafall tatt det verste av smertene, såpass mye at jeg i da faktisk slo til med å trene både lp og spor på samme dag :)

Og for en dag jeg valgte å gjøre begge deler på...regn og vind..men ikke så verst tempratur. Jeg hadde avtalt å trene med noen for noen dager siden og er ikke akkurat så veeldig aktiv på facebook. Så jeg hadde ikke fått med meg forsøket på å avlyse dagens lp økt. Jeg dro først litt til høyre før det gikk litt sånn rett frem, der etter litt hit og litt ditt og finner stedet jeg skulle trene. Der finner jeg INGEN..så jeg ringer å spør hvor er det vi skal trene...øøøhhhhh har du ikke fått mld mi? sies det i andre enden. Nei sier jeg... Hvor på svare kommer..har du sett det været eller..Ja svarer jeg...og etter litt sånn frem å tilbake med blant annet noe om at man må trene når det regner også så ble det lp trening.

I starten vart det ikke helt enkelt å få kontakt med Lex, nytt sted og mange lukter...nesten gang blir det å la lex få snuse og orientere seg før jeg trener. Kanskje det da er litt enklere å få kontakt. Trente lineføring og gå til venster...som det så helt rett ble sagt...var mere en venstre sving en vending. Så jeg kjørte ned tempo og fikk bedre vendinger. Lex hadde også en kanon stå under masj. Og en fin apportering..eneste negative er at han støter på apporten..og det var litt tygging på vei inn..men han kom rett påplass uten at jeg måtte komanderen inn..og han holder fast når han sitter på plassen sin. Kjempe bra...har vel trent apport totalt 4-5 ganger. Lex er ikke helt med på hopp over hinder og sitt før tilbake hopp. Tror jeg skal bruke litt erlend metoden der. Kaste leke over hinder for å få han lengre og retter over hindret. Nå sitter han skjevt så det er ikke like lett for han å komme tilbake over hindret. Men lex hadde en veldig bra økt lp messig.

Fikk skravla litt også mellom øktene og kunne stolt konstatere at jeg hadde fått noen ut av pysjen for å trene i møkka vær :) Det er ikke verst spørr du meg ;P

Klokka går i godt selskap så det var å frese avgårde til neste trening, og gi beskjed om at man ble litt forsinka. Og på vei til spor trening holdt jeg på å bli pressa ut av veien av en som kjørte forbi med en varebil, en stoor varebil som jeg tror førern trodde var litt mindre....hjerte mitt slo noen ekstra slag og det kom en del ord ut av min munn som ikke skal gjengis her tror jeg. Når jeg kom frem med hjerte sånn neste rolig og banne ord og andre ord lå pent igjen inne i blien var jeg klar for spor trening. Vi var bare 2 i dag...men det gjør da ikke noe det...2 er flere en 1. Etter å ha skravla litt la jeg ett spor som skulle bli kort...men når man da går der i egne tanker å tenker på litt av det ene og enda mere om det andre så har man fort gått opp ett spor på par 100 meter (minst) og med tanke på lydighets økta, så forventa jeg ikke max av lex. Lex starter bra...plukker pinnene, han er noe uryddig enkelte steder...og jeg har en mistanke om at vinden hadde litt å si for det var ulent terreng og vinden hadde mange veier å ta.

En ting...jeg kan si at lex var vinglete i sporet..men himmel jeg har fått en annen hund...når han dro av gårde...som i gamledager..så var det bare for meg å stoppe opp...han kommer helt inn og satte seg ved siden av meg..så satte jeg han på sporet igjen og han går samla og rolig...det er gutten til fatter det. Og det har kosta oss svette, fortivlese, frustrasjon og ganske mye mer...og nå ser jeg resultatet...og det er det vist andre som legger merke til også. Og det er godt å ta med seg. Så IKKE gi deg hvis du skaller hodet i veggen og føler at du ikke kommer videre....stå på...til slutt løsner det og du kan med glede nyte resultatet. Heeeeeeeeeeeeerlig altså! Og dere ett lite tips...som iallefall her hjulpet meg med å stole på hunden...når du legger ut sporet..merk kun start og slutt...for da husker du ikke helt 100% hvor du har gått å MÅ stole på at hunden vet ;)

Så over til noe litt mere alvorlig..fikk tlf i går, samboern til fatter var kjørt til legevakt...hu greide ikke gå osv. Siste tlf samtalen i dag kan fortelle at det ikke er hjernebløding eller slag. Det er trolig virus på hjernen. Det er i å for seg alvorlig nok det..men det er noe man blir helt frisk av. Og der er jo gode nyheter å få.

I morra er det 17 mai, får håpe at vi får bedre vær en i fjor, for hvis jeg ikke husker feil, så snødde det vel i fjor. Husker i allefall at jeg gikk turen med stilongs og lue...kaldt var det.

Jeg er klar for morgen dagen, har laga meg en kake jeg håper blir god. Det er sjokoladekake bunn, ferske jordbære som har liggi i sukkerlake som fyll og krem..men ikke vanlig sånn krem krem...denne kremen har knuste oriokjeks, og sånne melkesjokolade biter i seg. Jeg tviler på at jeg greier å vente helt til i morra med å spise den....spørs nok ikke om jeg må sjekke om den ble like bra som jeg tror den blir i kveld :)

Lex og jeg ønsker dere alle sammen en riktig fin 17 mai med mye morro og mye godt å spise :)

Ingen kommentarer: