Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 25. oktober 2009

Spor i høst vær.

Eller som en skattejeger ville sagt...skattejakt i høst vær ;) Men begynne med dagen i går som inneholdt tur til sverige, mat ble handla...lunsj ble spist hos søstra mi, og moren min. Koslig, vi ses ikke så ofte...og fikk jobbet med tålmodigheten min.

Selv er jeg en som er rett inn i butikken....ser etter det jeg trenger og har de det, kjøper jeg det...har de det ikke raser jeg av gårde til neste butikk. Slik er det ikke med min mor....søstra mi er mere lik meg..men ikke helt lik. Min mor, hu går rundt å titter litt her og litt der...og det er bare slik hu er. Men vi kom oss igjenom handle turen, og det tok ikke så lang tid som frykta. Og kos å hilse på sin mor igjen.

Så var det sporet til lex da...for vi gikk spor i dag...gruppa er blitt litt mindre siden sist...så nå er det stort sett bare søndager det er spor trening. Må innrømme at jeg har lettere for å trene LP aleine, en spor...sikkert fordi spor skal ha ligge tid....og hva skal man gjøre når man venter på at sporet har liggi lenge nok....uten å ha noen å skravle med? Så det blir nok trening en gang i uka en periode frem over.

Så været når jeg våkna i dag, og tenkte at jeg blir vel ikke lei meg om det ikke blir spor trening i dag..men jeg har godt med klær så blir det trening så henger vi oss på...da kan jeg ta kvelden med god samvittighet.

Sporet legges..det lengste sporet lex noen gang har gått...grovt regna en 150-200m i skogen. Lex har litt stor fart ut i starten...ta seg inn..prøver å ta sporet på overvær og stoppern...nesa rett ned i bakken...han tar 1 vinkelen ganske bra...vi havner i ulent terreng...mye lyng...mose..litt opp og ned....lex har en del kontrollering av sporet....men utslaga er ikke så alt for ille..utslaga har fra å være 3-4 m blitt til 1 til 2 m. Fra 1 vinkel til neste vinkel...blir det en del ugjevn linje men lex går det ganske greit...siste delen var veeeeeeeeldig, veeeeldig bra! Men det var når vi kom på mere mose underlag og ikke så mye lyng...men stedvis mere vegitasjon. Men fornøyd med lex...siste delen var det behagelig å gå bak han...første delen så brøyt jeg han...og han jobba da bedre etter på.

Så fra nå av blir det ulent terreng med mye undrelags skifte...flere gobiter og koort avstand i spor lina....Skal ta noen rett frem spor og introdusere pinner...hvis jeg greier å motivere meg til å gå spor aleine på torsdag...så starter jeg med pinnene da.

Lex er godt fornøyd og sover...fikk tørka oksepenis når vi kom hjem...og øya gikk nesten rundt i skallen på ham...øya viste at det smakte ufattlig godt.

Middagen min smakte godt den også...vilt gryte...sånn micro mat....veldig godt på en dag som dette...desserten er neste på planen..brownies....himmel som jeg gleder meg :)

Nå tar lex og jeg velfortjent kvelden :)

Ha en fin søndags kveld :)

Ingen kommentarer: