Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



onsdag 28. oktober 2009

Opprydding....

Er vel det man kan beskrive hva jeg driver med om dagen...vel sånn på kvelden kan man vel si. Ryddingen startet med at jeg ikke orka å se alt med negative øyne...finne alle feil...ved meg selv og andre. Jeg ble så utrolig deprimert. Jeg satte for store krav til Lex, jeg brukte andres målestokk for å føle at jeg lykkes med noe.... og da lykkes man jo aldri.

Etter å ha gjordt noen endringer i livet...droppet enkelte ting, og ikke minst fått hjelp til å "pusse" brillene. Så har jeg begynt å se på livet på en annen måte...ser det står en del oppryding igjen..for jeg måler fortsatt min egen verdi ut fra hva andre mener. Og den makten har jeg tenkt å ta fra dem. Er ikke snakk om at ett eneste menneske til skal få meg til å føle meg som den største tapern som går på denne jorda.

Jeg er muligens en taper i noens øyne...og det vil det altid være.(noen som synes at jeg er en taper) Fordi jeg ikke passer inn deres bilde av hva som er vellykka å bra... Jeg gidder ikke bruke min energi på dem...bedre å bruke den energien jeg greier å skaffe meg til å komme meg videre i livet. Få til de tingene jeg har som mål...og når jeg når dem...sette av ett kryss i "boka"...dette har jeg lykkes med.

Vi er alt for flinke til å klatre på andre for å oppnå egen suksess. Hva med å klatre sammen med noen...få hjelp på veien..hjelpe andre med å lykkes? Hvorfor er det så farlig?

Mulig jeg ikke vil lykkes i å nå mine drømmer....vel alle drømmene....men jeg skal gjøre det jeg kan for å nå dem. Og med de rette menneskene rundt meg...så vil jeg greie å nå i allefall ett par av dem. Utrolig hvor mye lettere det er å se de som ønsker at du skal lykkes, som vil deg vel...når brille glassene er rene ;)

Det er helt opp til meg å nå dem.....og jeg skal nå dem på min måte...skulle jeg ikke lykkes..så skal jeg i allefall sitte igjen med god samvittighet. Og da har jeg faktisk nådd en av mine må alikevel ;)

Livet er så utrolig mye bedre når du bruker energien til å finne det positivet livet har å tilby...du smiler oftere...dagen blir bedre selv om det regner eller er kaldt....du fylles opp med en utrolig god energi :)

Neste gang livet går deg i mot...(vet dette er utrooooooooolig mye letter skrevet en gjordt..men prøv!) Feks lang dag på jobben....istede for å tenke at nå har jeg 5 plagsomme timer igjen å jobbe... Tenk..NÅ HAR JEG BARE 5 T IGJEN Å JOBBE! Det funker!

Og når en som er født deppa..og har brukt hele livet på å se alt negativt greier det....så greier alle det...du må bare ville det som alt annet her i livet ;9

Ha en fin aften med ett halv fullt glass..ikke et halv tomt ;)

Ingen kommentarer: