Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



torsdag 4. juni 2009

Surre for seg selv...

Det å surre for seg selv kan være dumt inni mellom, for det kan jo tenkes at man går seg bort og da er det litt vansklig å finne tilbake til der man var, om man noen gang gjør det. Men den regelen gjelder vist ikke meg, for det var derimot ganske smart for meg å surre for meg selv. Og det var faktisk enda bedre at jeg ikke fant tilbake til det stedet jeg surra meg fra.

Fikk en mail i dag om at det bare var en som hadde muligheten til å trene bruks i dag, så jeg tenkte at jeg kunne i det minste holden den som skulle trene med selskap...komme meg litt ut å sånn. Så jeg fant ut at når jeg nå hadde bestemt meg for å dra, så kunne jeg jo teste ut en ide jeg hadde i hodet mitt...så da gjorde jeg det.

Jeg dro avgårde var tidlig fremme, la ut to gobit spor, ikke lange i det hele tatt, mere veldig korte. Det første fikk lex snusen i når jeg luftan og siden han var så utrolig rolig åutrolig fokusert fikk han prøve seg på det. Han jobba kjempe bra....så da var det ros når han gjorde som jeg ønska, ha nesa i bakken og rolig og konsentret. Og jeg la ut gobit sporet slik jeg mente at kunne passe lex. Neste spor lå i over 1 time, så de sporene jeg går med lex fra nå av skal ligge minst 1 time. Neste spor satte jeg på spor sælan for å vise at vi skal gå spor, men jeg gikk med han i bånd, max 1 m, og lina festa i halsbåndet. Jeg måtte hjelpe lex en del, vise gobiter, og jeg jobba veldig aktivt. Så sporene kommer IKKE til å bli på mere en max 10 m en stund fremover. Og jeg kommer kun til å trene spor når jeg er motivert til å gjøre det. SÅ for ting ta den tiden det tar.

Så jeg er en av de som gjærne kan lytte til tips å råd, men ikke må glemme hvem jeg er og hvem hunden er..for jeg må gå ut fra mine forutsettninger, ikke andres, det blir utrolig feil. Og det å gjøre feil er faktisk ikke livsfarlig. For det er det som har stoppa meg litt..(masse). Frykten for å gjøre noe andre synes er galt. Men det som er galt for dem, behøver ikke være galt for meg :) :)

Så, jeg er en surreforsegselv person, og det har jeg vel egentlig altid hvert. Det er da jeg finner de svarene jeg søker....for her gjelder det å plukke ut de tingene som passer best for en selv og den hunden man har.

Hmmm, ingen dum lærdom jeghar gjordt i dag. Og vil også slenge på en stor grattis til han jeg hjalp med opprykket til kl 3 i lydighet. (tar på ingen måte æren av det, for den jobben gjorde han helt selv ;))

Jaja, vi får se hvor mye mere jeg får "surra for meg selv" utover i uka. For jeg kan surre med andre i nærheten å jeg, jeg er bare litt mere for meg selv mens jeg driver på og har fokus på det jeg driver med..100%.

Ha en fin aften :)

Ps, det går periodevis kjapt i svingene her i "gårn" ;9

Ingen kommentarer: