Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 14. juni 2009

Alt har sin forklaring ;)

For det første ser det endelig ut som sommern har kommet...og det er ganske deilig, skal drøye de så leeeeenge jeg kan før jeg begynner å klage over at det er for varm *ler* for vi har jo nesten altid noe å klage over eller hva?

Jeg har finni ut at livet blir litt mere levlig hvis man ser på livet gjenom noen positive briller...fon når jeg fant ut at abs lampa på bilen min begynte å lyse igjen etter å ha bruk 3000 kr på nye detektorer, så begynte jeg med å irritere meg først, og merket at det var jo bortkasta energi, jeg fikk jo ikke gjordt noe med det alikevel, for penger til å kjøpe ny har jeg ikke...så da tenkte jeg at da får bare den lampa lyse og kose seg på deschbordet mitt da. Den har lyst ett helt år, så det var nesten beroligende at den lyste helt for seg selv igjen. Deschbordet var så mørk uten det lyset. Å i går når jeg skiftet noen dekk som skulle hvert skiftet for lenge siden, så oppdager jeg idet jeg skal setter på den type dekk jeg burde hatt på at en ledning lå jo innpå hjulet...jeg tar av hjulet igjen og naæmen ser man det...det var ledningen, den dyre abs greia, så jeg teiper over det som var slipt vekk av islolasjon på ledningene, tester den dyre delen slik at den ikke ligger inn på hjulet lenger og voila (som franske mennene sier) når jeg da starta bilen sluket lampen.

Jeg hadde god grunn til å furte å sutre i går, for det ene dekket, der er ventilen lekk...lufta kommer like for ut igjen...jeg mumla litt i mitt heller spinkle sjegg, og fant ut at jaja, det finnes vel en måte å fikse det på også, jeg skal jo ikke kjøre så mye denne uka, og frysern har mat i seg, så da lot jeg det ene vinterdekket sitte på, og er nå i full gang med å kontakte venner og kjente for å sjekke om de kan være til hjelp :)

Nå skal jeg grille pølser i komfyrn min, den har bare overvarme, så istede for en grill med undervarme har jeg en grill som ikke oser og ryker, er unik fordi den har overvarme og ikke under varme... dette er å se livet gjennom positive briller i praksis hvis noen skulle undre seg på hvordan man gjør det..eller skulle få lyst til å lager seg egne briller av denne typen:9

Lex har hatt en tendens til å sette seg litt tregt i det siste, spesielt på underlag med grus å sånn...han vil heller stå hvis han kan det...så i dag etter at lex hadde fortalt meg i nesten en halvtime at alle de andre hundene er ute nå, så hvis jeg skal få med meg nyhetene før de er for gamle må vi gå ut NÅ! Og han hadde fått sjekka nyhetene ståd nedkjølig av varm hund på planen, da jeg bor i betong blokk, er gulvet kaldt så lex legger seg rett ned, jeg henter "sprute" flaska og løfter baknbeina..og ser ett skrubb sår på nøttene hans..akkurat på det stedet de vil treffe når han setter seg... kan jo da skjønne at det å sette seg overalt ikke er like behagelig...og jeg fikk min forklaring..kanskje såret er grunnen til urolig dekk også, hvis han har hatt det såret såpass lenge?

Om noen timer skal vi på brukstrening, og jeg kommer nokk ikke til å kreve sitt av lex da, for de sporerne jeg legger har en tendens til å trekke til seg maur..og jeg tror nok ikke at ett maur bitt på ett sted med sår fra før er no særlig. Det tror jeg skattejegern kan underskrive på...han fikk hilse på de dyrene på en mindre hyggelig måte...


Deilig med sol og sommer, det skal fortsette med bra være frem over, ikke fult så varmt men, bra være alikevel :)

Har ikke kløna noe mere med å få lasta ned bildene på datan, men skal se hva jeg får til i morra. Ha en fin søndag vidre, skal fortelle hvordan sportreninga med lex gikk når jeg er tilbake fra trening :)

Ingen kommentarer: