Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



fredag 4. juni 2010

Trysil tur, del 2

Da fortsetter vi med lørdag og søndag...men først en litt om bilde over...det er det jeg ser ut av vinduet mitt..med mitt vindu så mener jeg dette er det jeg ser fra rommet jeg sover i når jeg er på hytta. Det som er litt trist er at det bilde ikke greier å vise at fjellene er ganske bratte og "dramatiske" med masse stein. Det er ganske koslig å ligge å se på dem om kvelden og tenke på om det var noen mennesker som kryssa de fjella før...og ca midt på fjellet går pilgrimsleden, og det gir en jo en masse å fantasere om. Hvem er det som har gått der for å komme til nidaros domen... og før du veit ordet av det så sovener du og fortsetter historien du lager i hodet ditt..ut i drømme verden.

Nå over til lørdagen som bestod av lemping av matrialer. Vi starta rundt 10 tiden. Du kan si de som kom opp sånn midt på natta, var litt trøtte...vi holdt på til 8 på kvelden avbrutt av en god lunsj som søstra mi laga. Så etter nok en økt så var det grilling på kvelden. Da var vi alle sliten...tror det er sjelden det har hvert så stille rundt et bord før. Vi spiste veldig god mat og var ganske sliten alle sammen. Så var det tilbake til fatters hytte..lufte lex litt mere. (fikk en liten luft på dagen) å se siste delen av melodi grand prix. Jeg synes det er ganske morro at danmark havna høyt opp på lista med en sang sverige synes var for dårlig og sverige kom ikke med til finalen i det hele tatt. Så tok vi kvelden.

Våkna tidlig dagen etter...fatter skulle hjem og jeg skulle bruke dagen til å samle krefter.

Bildet under viser lex i elementer han elsker..vann og pinne. Ca 25-30 m fra hytta er det en grop som det legger seg en del snø. Og der det ligger snø, der er det vann. Og nå var snøen borte og vannet igjen. Lex stor koste seg i dammen sin kan man si. For det er blitt dammen til lex.

Mandagen ble brukt til å gå tur i nær miljøet, bare rusle rundt og kose seg. Lex merke det at han hadde fått muligheten til å bevege seg mere en han pleier. For han sov mellom slaga..men trodde derimot at hver gang han hørte en bil kjøre på veien som ligger drøye 100 m fra hytta...så kom det noen for å besøke oss. Må le her jeg sitter...når fatter kom på fredagen, så var det mørkt. Lex løper ut i mørket og merker fatter. Brå stopper og bjeffer for harde livet. Fatter måtte si navnet hans ett par ganger får lex var sikker på at det faktisk var fatter. Da var det full fart bort og en inderlig hjertlig velkommen ønske ble gitt.

Tirsdagen fant jeg er parkerings plass jeg trente en miniøkt med lp. Litt lineføring og stå under masj. Før jeg kasta litt ball med ham. Vi har en stor myr ikke ekstremt langt fra hytta..og der begynte orrfuglene å spille. Lex brå stopper på kvelden...og jeg hører de spille. Da fant jeg ut at kvelds turen ikke gikk i den rettningen i allefall. For myra ligger ikke så langt fra veien. Lex så ikke ut til å ha noe i mot å gå en annen vei en det som først var planlagt :)

På onsdagen gikk jeg en tur før vi skulle hjem, og bort over veien så oppdaga jeg en hel haug av spor...spor etter reinsdyr. Og mange av dem. Litt usikker på hvilken veide gikk...men de fulgte veien en ca 50-70 m. Og du hellige jul som lex tok av! Det var snusing over en lav sko, og han lå flatt i lina. Og når det ikke var mere spor så var vi ferdige. (veit at det er reinsdyr spor for det lå igjen møkk etter dem, og fatter , samboern hans, de har sett reinsdyr krysse dalen før.)

Turen endte på en slags fjell topp...lagde meg min egen rundtur der på fjell vidda...og det var godt å gå der. Leita etter lang lina jeg mista..men den var det noen som i løpet av helgen fant ut at den tar vi med oss vi! Ikke henge det opp slik at man lettere fant det igjen. Men men slik er det bare... etter turen var det å vaske ut av hytta...nyte stilheten...fuglene og gjøken som sa farvel for denne gang.


Gutten til fatter det :)..fjella bak lex er de samme som de der jeg ser fra rommet "mitt".

Vil ønske dere alle en riktig fin helg :) Jeg skal figurere på fa i morra.

1 kommentar:

Unknown sa...

Høres ut som en helrig tur. Det å komme seg skikkelig ut i naturen og stillheten er fantastisk. :-)