Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



fredag 11. juni 2010

Jaaa!!!!!!

Er fortsatt kjempe glad, for i går som de aller fleste nå veit, så starta jeg med lex i lp konkuranse. Jeg hadde ingen god følese, så på onsdags kvelden meldte jeg meg på en konk litt seinere i juni. Jeg har nerver forbi øra....men drar...og vurderer flere ganger å dra hjem mens jeg er der. Man blir ikke ropt inn etter nr, og når jeg skal inn i ringen på fellesdekk er det ikke noen andre som skal konkurere så jeg er sist. De for inn noen som skal ha få trene litt. Jeg har fulgt med på karakterene til dommern og ser at han er i ett litt strengt hjørne.

Tannvisninga får vi en 10 på, lex har aldri sitti så pent. Så fellesdekken...den jeg gruer meg mest for, lex dekker ned greit, han ligger og begynner å pipe med engang. Hjerte slår kjempe for...vanligvis så slår hjertemitt ca ett slag per sekk...så jeg teller for å ha en viss oversikt over når han kommer til å reise seg. Han snuser litt...titter på meg....legger hodet litt ned...og han piper litt mere...jeg har nå kommet til 167 sek og alle som kan klokka veit at 120 sek er 2 minutter...jeg krysser vel fingre å tær og alt jeg kan krysse. Så sier han at tiden er ute. Sier noe i gata `Takk gud`går inntil og lex setter seg opp. 9 p. Jeg er bare sjele glad for at han ble liggende.

Lineføringa så kjenner jeg ikke hunden min igjen. han går med knall kontakt, og han følger meg perfekt hele veien. Siste helt om og holdt ramlern ut...jeg sier noe i gata...hvorfor måtte du avslutte sånn da...dommer sier..ja da skjønner du hvor bra det var og hvorfor du får 9. Sist jeg starta fikk vi 6.5.

Så fri ved fot....den gikk ikke så bra og det er fordi jeg venter på at lex stikker ut av ringen. Det kom en hund i mot. Lex stikker inn i ringen...feil side av meg, fårhan på plass og resten er tålelig greit. For en 6. Og dommern sier...jeg så det kom til å skje for du var på defansiven.

Så er det dekk fra holdt. Lex legger seg ned, perfekt men sitt opp...det var vi ikke like galde over. Der fikk vi 8. Som dommern sa...du skjønner hvorfor. Det gjorde jeg.

Så innkalling. PERFEKT! Knall fart inn...rundt og rett inn i en perfekt sitt!!!!! 10 p.

Så er det stå under masj....hva som sjedde der aner jeg ikke...for lex gikk en hundelengde før han stoppa...jeg skjønte ingen ting. Dommern sa han var glad han stoppa...og jeg sier at dette er den lengste stoppe til lex noen gang! Vi fikk en 7. Sist fikk vi vel 9 ,5.

Så hopp over hinder...lex går å trykker...jeg leser at nå kommern til å hoppe og komanderer han ca 1 m før og han hopper...venter og går perfekt resten. Vi fikk en 9. Tror det var fordi vi starta litt fortidlig med hoppet.

Vi fikk 164...ikke 164,5 som jeg synes jeg hørte...men opprykket er i boks! Nå skal jeg gå noen konkuranser i kl 1 med skuldra nede :)

Det var 17 startende...og vi ble nr 3...kjempe mega fornøyd...og veit dere hva mere jeg er fornøyd med...som jeg oppdaga i går...jeg har lagt en utrolig godt grunnlag hos lex. For der han gjør det dårlig får vi fortsatt mere en bare en 5. Vi holder oss unna 0. Og hvor mange kan si det når hunden ikke fungerer 100%? Se på ståen til lex...det er den dårligste ståen hans på flere mnd....og alikevel holdt det til en 7. Og fri ved foten hvor lex blir hetl satt ut av fatter...vi kommer oss igjenom..ikke noen super karakter...men bare det at han kommer tilbake igjen..... dæven jeg er stolt av lex! Fytti katta for en hund!

Er så utrolig glad for at jeg tar det i rolig tempo...ikke nå stresser inn i kl 2...ni trener på momentene...her skal vi ta ett moment av gangen og ta med oss kl 1 momentene vidre. Er så utolig glad og har avtale med en fotograf som skal ta bilder av lex med premiene vi fikk! Bildet blir lagt inn så fort sola skinner og fotografen er i nærheten :)

Glad jeg følger magafølsene min.....for det har faktisk hvert det rette...og en ting til....glad jeg tør å gå mine egene veier :)

Ha en super fin helg, og kos dere masse :)

Ingen kommentarer: