Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



lørdag 25. oktober 2008

Rundering.

Ble invitert til runderings trening i dag. Kl ble satt på ringing..(kan ikke stole på hundene lenger) og våkner kl 9.10. Kl ble satt til 8.30. Greit å gjøre mere en bare å stille kl til å ringe tids messig... ta opp den knotten man skal dytte ned når kl ringer gjør det enklere for kl å gjøre jobben sin.

Vel ute av senga, i klære, bikkjer fores og slenges i bilen slik at alt som skal med kan pakkes uten hjelp av to hunder som skal dobbelt sjekke at alt er med. Så setter vi kursen mot de båstaiske skoger. Vi er faktisk førsta mann på stedet, faktisk fordi jeg for engangs skyld ikke er 20 min fortidlig ute. Men er der 2 min etter avtalt tid. Så kommer anne-marit og geir med sine hunder, ikke lenge etter kommer jhon, gry, joakim, fredrik, victoria og lille millie. Vi er klare for runderings trening.

Millie har trent det før og jeg må si jeg så en viss likhet mellom hundene når det gjaldt det å komme tilbake til eier etter å ha lekt med fig. Millie fant ut an den leka hu fikk av figuranten, den var kulest. Så å komme til jhon og meg som gjorde det beste vi kunne får å virke morsomme... det så hu ikke poenget i. Hu så på oss med ett blikk som sa: vet ikke helt hva dere driver med...men jeg har det greit her jeg. Men det gikk bra med millie synes jeg. Hu løp ut og fant figuranten.

Så var det geit og fluffy (lex sin søster), her var det lek og full fart ut... hu fant også fig uten problemer. Der etter var det lex, og denne gangen så rev vi ikke noen ned. Han løper fort ut..leker med fig... men å komme tilbake til MEG...det var mindre intressant. MFH! Bare å fortsette å jobbe med innkalling. Så var det fixi (lex sin søster det å) denne damen har trent litt mere og det kunne man se. Hu gjorde en kjempe rundering siste gangen hu var ute. Knall bra. Så var det di voksne.. husker ikke helt rekke følgen men, tror det var fancy først (lex sin mamma) hu har kommet mye lengre på rundering en de andre... så hu skulle finne to fig. Meg og jhon. Fancy var veldig flink..stopper en behaglig 50 cm fra... tar bringkoblet og henter anne-marit. Andre gangen så lå jeg gjemt..veldig bra av fancy der også. Så var det vel taxi, Hu var også flink. Der etter var det Sutti. Bortsett fra mine egen gutter...så er det en hannhund jeg digger. Fører myk og fin.. iallefall det jeg har sett. Hvis ting faller seg slik... så er sutti en jeg ønsker meg valp etter. Sutti bjeffer når han finner de han leter etter. Og denne gangen satt han behaglige 50 cm i fra og halsa... Han var mye mere harmonisk denne gangen en sist. Herlig å være fig for ham. Som skrevet...digger den bikkja. (digger di andre også..men sutti er en kjempe fin hannhund)

Så var det caro sin tur... til å aldri ha leita etter mennesker i skogen er jeg kjempe fornøyd. han har sinnsyk fart rett ut, rett på fig. Han leker veldig bra med andre og takk å lov så synes han det var morro å komme inn til meg... Det syntes ikke lex. Etter å ha trent og lufta hunder bar det hjem til anne-marit og geir for å få kake. Geir fyller år på onsdag.

En ting er helt sikkert..og det var at vi ble fredige i rett tid. Vi fikk knapt parkert bilene og kommet oss innafor døra før det begynte å regne. Turen hjem etter god kake og godt selskap..ikke minst vitse lesing av anne-marit, var en utfordring. Vinden prøvde mere enn engang å se om jeg fulgte med når jeg kjørte. For den gjorde det den kunne får å blåse meg av veien. Men det skal mere til enn storm får å blåse gutta boys av veien. Vel hjemme, kort luft og foringa av bikkjer sitter jeg nå inne godt og varmt mens vinde blåser for fullt på utsiden.

Faren min, samboer og ett venne par av dem er på blusecruse... lurer på hvordan de har det nå... sånn midt ut på havet..... Glad jeg er på land jeg...koser meg med tv og godis. Og ikke ute på havet opptatt av å beholde det en har spist på innsiden og holde seg på beina. Grøss...glad jeg er hjemme.

Har hatt en kjempe fin dag, og håper det ikke blir lenge til neste gang. Håper du får hvert med da mikkel ;) Ha en varm kveld inne og dere, husk stille kl en TIME TILBAKE i natt. Sommer tid er over sa mannen på radioen. Kan vel si meg enig i det...brrr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Takk for en kjemnpefin dag i de Knerteboiske skoger.......trives VELDIG godt inne vi også akkurat nå..

Klem fra flokken i Båstad