Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



fredag 3. oktober 2008

Det er da ikke den 13 i dag?!?

Man skulle tro det var det. Først så sovner jeg på morra siden i dag...caro hører noe han må forteller hele blokka om... så jeg sovna vel ved 2-3 tiden i natt. Så våkner jeg av en som spiller på buret sitt. (les, beveger seg rundt og rundt...høres til tider ut som han prøver å veltet buret) Det bråker bare slik at tråbur med en hund som har våkna kan bråke. Kommer meg ut av senga før han inviterer til pipkonsert. Slipper ut hunden, tusler på rommet med hjerte på døra. Gjør det som gjøres skal. Sjekker mobilen...flere som ikke hadde sovet i natt. Planen var ett kamakzi prosjekt sånn litt bort over, så langt nedover så litt bortover igjen. Jeg skulle ri trygve traver barbak (uten sal). Samme hesten jeg tryna med. Den turen ble avlyst..for ankas rygg var ikke enig i at man skulle drive med noe som helst i dag. Så en nedtur der. Greit nok.

Så bestemmer jeg meg for at jeg skal kjøre til ett sted sånn litt unna her, for å la bikkjene få løpe litt fra seg. Så tenkt så gjordt. Jeg kjører...og ikke lenge etter at jeg har starta så bestemmer bilen min seg for at eksos anlegget, det lar vi slenge under bilen, de blir så morsome lyder uta av det.

Ja ja, har man eldra årgang av en bil, da burde medlemsskap i naf være ett krav. (eller falck eller ett eller annet bilbergings firma) Jeg er vedig glad for at jeg er medlem. Naf ringes, og etter en 20 min ringer en hyggelig dame med en mindre hyggelig beskjed. Jeg måtte nok belage med på å vente en time. Det hadde hvert noen ulykker, 2 stk siden sist jeg pratet med dem. Så da lufta jeg bikkjene litt utenfor bilen får å få tiden til å gå.

Så kommer naf mannen med sin gule bile, med en bil på planet med gress i støtfanger og knust bakrute. Men han kjører forbi meg... jeg ringer tilbake til den hyggelige damen, hu skulle få naf mannen til å komme tilbake. Det gjorde han mens vi prate på tlf..flink dame det.

Mannen heiser opp baken på bilen så jeg tror bikkjene havna i den bakreveggen i buret og fikk oppleve å sitte i buret på den måten også. Naf mannen finner frem noen ledings stumper og vi får hengt det på plass uten for mye anstrengleser og regnet stoppa for noen min mens vi holdt på. Og starta igjen når vi var ferdig med bilen. (vi..les naf mannen)

Jeg velger kloklig et annet sted en først planlagt å lufte hundene, da stedet jeg først planla å reise til, kunne veistandaren oppmuntret bilen til å gi slipp på flere deler av eksosanlegget.

Vel på stedet som er utvalgt til lufta av hund, luftes hundene. De løper slik jeg ønsker og klok av skade får de ikke løpt til stedet det er lagt ut åte. Det gjorde de sist jeg var der..og da ga mindre koslige overaskelser.

Jeg setter kursen tilbake til bilen, bikkjene løper bak meg å krangler om en kong. Pinner kaster jeg ikke da jeg av erfaring vet at en hund med pinne i munn..som kommer bakfra... betyr en liten lufte tur... Beina opp og hodet ned.

Så var det den at mye vil ha mere å sånn... vel den ene av dyre har finni en pinne...uten at jeg har fått det med meg...hører de komme bakfra...det er leirete der jeg går så jeg fokusere på å holde meg på beina. Synes det er litt greit jeg da. Så jeg tenker ikke noe mere på hundene... de har ikke løpt meg ned før. Så det gjorde de nok ikke denne gangen heller.

Det var ikke bikkjene enig i..de løper på vær sin side av meg..pinnen i mellom..og ja... jeg sever for så å lande mindre elegant. Takk å lov er vått gjørme ikke så hardt..men veeeeeldig vått!

Vi næremer oss bilen..er vel ikke akkurat i strålende humør... så lex finner ut at det skal vi sørge for at det dårlige humøret til fatter skal fortsette, helst bli verre. Han ser noen kråker...ved åte..og bestemmer seg for at fatter han kan si nei så mye han orker. Jeg løper. Caro var flink gutt å ble sittende han. Han har sett fatter sinna før. Jeg løper etter lex...lex stopper å senker hodet...klar for å kaste seg unna fatter for han fråder nesten. Jeg sier kom her så rolig å positivt jeg greier...og lex kaster på hodet å løper mot caro som er der han fikk bekjeed om. Jeg greier å rose lex... utfatlig men jeg greide det.

Så er det inn i bilen... der ser lex på meg med store øyne og leer ikke en muskel. Han skal da ikke inn i noen bil. Mye kulere å løpe ute med en fatter som begynner å få sånn rar rødfarge, og lager sånne rare lyder og sier ord som ikke einer seg på trykk.

Da ramla rullgardina halveis ned... lex løftes inni bilen uten at et ord blir sagt før døra på bilen smelles igjen. Og det munles noen av de ordene før jeg setter meg i bilen. Så kjører vi SAAAAAAkte hjem.

naf mannen gjorde en bra jobb, bilen greide ikke å kvitte seg med eksosanlegget. Bilen står nå i garasjen. Jeg skal lage meg mat...tror jeg. Hvis jeg tørr....

Lurer på hvor mange andre som lurer på om det er rett dato i dag.... hmmm.

Ha en trygg fredag som ikke er den 13, det bare virker slik....

Ingen kommentarer: