Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



mandag 24. januar 2011

Ridetur i degernes.

Det har jeg hvert nemlig. Dro til degernes på lørdagen, da ble det ikke noe ridetur..jeg var ikke helt i form. Men når søndagen kom så var jeg klar for tur. Og det er en ting, når du kommer til degernes og skal ri tur..da blir du virkelig tatt med på en tur...8 km tur. Du kan godt si at jeg er litt sår i baken, og litt sliten i topp lokket. For det er stort sett bare is på veiene og hestene gikk med boots på forbeina, de hadde brådder..men ikke bakbeina. Jeg har tryna med hest litt mange ganger så jeg har blitt litt skvetten med den engang hesten sklir med en av beina sine. Og det gjorde de ett par ganger på turen. Ak var selvfølgelig med.. det var hu som tok bilde mens hu satt på hesteryggen. Det var en korlig tur og jeg greide å imponere både walter og AK som har driver med hest litt mere en meg kan man si... Vi måtte stoppe for det var noe som klødde på hodet til indian..en rem på hodelaget. Jeg greier å komme meg av og på hest uten å måtte stå på noe. Får å komme meg på trygve etter å ha sitti på ryggen i en 1 tid...så var jeg litt stiv..så jeg måtte slippe tøylen til trygve for å hjelpe beinet mitt inn i stigbøylen. Og dermed så bgynner trygve å gå..men jeg kom meg opp og på hesten mens han gikk :) NÅ er jeg imponert kom det i kor bak meg...LITT stolt da :)
Walter ril venstre på sin hest indian og jeg til høyre på trygve.
 Lex er jo også med på turen og han er verdens beste rottis, for ak og de har 2 hunder..en dansk/svensk gårdshund...flipp og lille rune som er liten puddel. Og han er vel 4-5 mnd og kjempe herlig. Pga faren for å støte på ulv så løper ikke hundene løse i skogen her. De løper løser på tunet. Og for lex som er vant til 3 turer om daqen og trening i tillegg så kan det bli litt lite med bare å løpe på tunet. Og ak sine hunder trenger også å bevege seg fritt. Det finne med flipp er at han kan være med på rideturer i langline. Det kan ikke lex for å si det sånn..ei heller lille rune. Så ak har kjøpt nøkkel til Gjøkelia...(hun har skrevet ett innlegg på sin blogg om turern hvor det er mange fine bilder av lex bla..legger link neders på dette innlegger for de som skulle være intresssert). Lex og flipp blir holdt fra hverandre fordi flipp hopper opp på rumpen til lex og nekter å gå ned når lex ber ham pelle seg av rumpen sin. Det gikk tross alt bedre en det vi begge frykta og lex er deffinitivt IKKE en som flyr på små hannhunder selv om de stiller seg opp og markerer seg. Han gidder ikke bry seg før de hopper opp på ham. Himmel og gla jeg er i den hunden. Og selv da prøver han først å knurre dem av seg...i det vi skulle går fra gjkelia så var det hakket før de braka løs..og når vi kom hjem og lex sitter i buret så prøver flipp å tisse på ham..så de holdes unna hverandre. Lex har knurra til flipp fra sitt bur men goingen til fatter stopper når jeg ber han slutte :)

Her ser dere bilde av walter, lille rune og lex.
Må også skryte av lex når det gjelder rune...han snuser på rune og rune lar seg besnuse....og lex tråkker ikke over. Han snuser seg ferdig å lar rune løpe..og når JEG synes at rune kan få litt ro..er det bare å si fra til lex at nå lar du rune løpe..så gjør han det. For rune lukter litt sånn godt også..så med engang lex prøver å stille seg over rune så bryter jeg han. Jeg personlig synes at store hunder som rir små valper er en uting. Om det er sexuelt eller dominerende. En valp skal få slippe det i mine øyne.

Jeg har fått masse bilder av ak og kommer til å legge inn flere bilder utover i uka :)

Nå linken hvor dere kan lese om gjøkelia : Miss puddels blogg

Ha en fin fin dag.

Og til mine treningsvenner..beklager igjen...glemte både tid og sted. Veeldig lei meg.

Ingen kommentarer: