Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



onsdag 26. januar 2011

Lex og indian


Dette er ponnien indian..AK skulle tømme kjørte indian. Dvs at man tar på hesten...her ponnien, å setter på den ustyret som om den skulle dra vogne eller slede. Men den vognen eller sleden blir ikke festet till hesten, så man går bak hesten..her ponnien indian og holder i tøylene. Og Indian har ikke gjordt dette så mange ganger så det ble litt sånn hopp og sprett og snurre rundt. Lex var med fordi jeg har altid lurt på hva lex ville gjøre i nærheten av en hest...eller ponni. Rasen rottis har jo en gang hvert en hund som driver kvege for bonden. Det var bare å sette beina godt i bakken for var det noe lex ville så var det å løpe bort til den store prikkete greia som løp rund der. Lex var ikke helt sikker på hva det var..men være med det ville han. Du kan si at jeg på en måte tømmer kjørte lex for jeg hang etter i flexi lina. Lex ville være med å tømme kjøre indian han også.

Du kan trygt si at jeg er spendt på hva lex kom til å gjøre hvis jeg glapp taket og han kom helt bort til indian. Ak jobba indian nærmere og nærmere, så lex fikk virkelig jobba med det å holde konsentrasjonen oppe. Indian ville veldig gjærne hilse på lex og når indian kom bort for å hilse på og lex fikk lov til å hilse på, så tok han helt av. Det er sjelden jeg hører lex bjeffe sammenhengende som rottiser pleier å gjøre..men det gjorde han nå. Og du hellige jul som lexc tok av...han satte seg, han hoppa og han la seg i flat dekk, og indian stå å vente til lex var rolig. Det var han ikke lex før etter han hadde prøvd å snuse på indian bak, og litt foran. Lex var takk å lov redd når han var i nærheten av indian. Men han har en seriøs stor fort ut for å sjekke hva det er. Og desverre så kan det utløse frykt responsen på de fleste dyra så lex kan slå over i jakt. Den ene gangen han greide å flytte på hestene i AK så var det en av hestene...elvira som fant ut at dette er jo en idiotisk hund..hu hater hunder og fikk vist lex hvor stor hun faktisk her. Og lex tar til fornuft og kommer i full fart tilbake.

Inne i stallen så hopper lex opp på kanten av boksen og de er snute mot mule. En herlig avsluttning på en hektisk dag for lex i det minste. Det kokte litt i hode på de begge, så de var slitne i går. lex var på vei til å legge seg ned når vi kom på veien fra jorde hvor hele haraballet forgikk. Desverre så ble ikke tatt noen bilder av selve møtet da både AK og jeg hadde mer en nok med å holde igjen våre respektive dyr. Ak en ponnie og jeg en rottis som hadde kobla inn 4 hulstrekken på low for å komme bort til den prikkete stoooore hunden ute på jorde. Alt i alt så er Ak stolt av indian og jeg stolt av lex. Så vi hadde en fin fin dag i går. I dag skal vi til gjøkelia og slippe hundene igjen. Kan bli spennede å se hvordan det går mellom lex og flipp i dag :)

Lex får kos av Walter og synes livet er helt topp med så mange som ville kose med ham. Lurer på hva han tenker her jeg...

Ha en fin dag folkens..:)

Ingen kommentarer: