Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



onsdag 28. juli 2010

Knertebo cupen del 1

Da er man hjemme igjen etter en kjempe fin cup. Lex og jeg har hatt mye morro og hilst på mange kjente og ukjente mennesker. Planen var å legge ut bilder av de forskjellige øvlsene vi var gjenom. Jeg håper at det er noen som har bilder av Lex og meg på lydigheten som foregikk på torsdag. Dagen som var starten på cupen. Jeg viste at lex kom til å reise seg på fellesdekken. Og det gjorde han etter 10 sekunder. Lex gjorde en kjempe bra deby. Laveste karakter ble 7...og de pga dobbelt komandoene mine...for å være sikker på at lex skjønte øvelsen. Og han skjønte den. Utrooolig fornøyd. Fikk også tilbake meldig på hva vi må jobbe mere på, og det er å genralisere øvlesen rett og slett :)
Fredag var det kurs med May-britt Grunni. Fikk masse tips og råd om hvordan legge opp den videre treningen. Hva det er...er litt masse personlig som jeg ikke vil legge ut på bloggen.


Lørdag var det spor og utsilling.....sporet var som det pleier...fullfart ut....pluke alt uten om 1 pinne...og jeg gjorde en grooov føre feil og stolte ikke på lex. Det er teit det! Fikk masse gode tips om hvordan roe ned lex...tips om hvordan plukke pinner som jeg skal vider bringe til en veldig god trenings venn. Fikk også tips om hvordan lære lex dekk markering. Og i morra skal det prøves :) Hadde en super dommer som takk å lov så at Lex synes 20 min spor er alt for enkelt og det å se at fatter la ut sporet....det var inmari teit. Men man lærer så lenge man lever. Etter en kort pause var det utsilling..og de som kjenner meg...veit at jeg ikke bryr meg så mye om og det ser dere kanskje på utførelsen hehehe :)
Vi gjør så godt vi kan, her skal vi trave og jeg tror vi får det til...lex hadde periodevis kenguru hopp og masse han skulle ha ut av systemet sitt.
Her prøver jeg å stille opp lex..sist jeg stilte opp en hund var det lex og han var en 5mnd tror jeg. Og har ikke gjordt det siden. Jeg aner ikke hvordan en rottis skal stå når den stilles ut. Jeg fikk lex til å stå og håpa at det funka...om det gjorde det aner jeg ikke. Fikk beskjeed om at lex var litt tynn han burde få litt mere fett . Jeg har mine meninger om det. Fikk vite av de som driver med brukshunder som også eier rottiser at lex var akkurat passe. Mens andre mente han var for tynn. Jeg har den tanken at hvis en kg for lite i forhold til utstillings rottis, så driter jeg på godt norsk i det, jeg har en hund med middels grad hd som jeg ønsker å ha hos meg lengst mulig. Så lenge vetrinæren min ikke sier at jeg må legge på lex..så vil han være for en del andre rottis eiere tynn. Jeg er for glad i lex til at jeg legger på han ekstra kilo og mister han før jeg trenger. Lite hjerte sukk fra meg.
Vi koste oss og jeg må innrøme at lex imponerte meg voldsomt. Her var det lp deby, ett krevende kurs for oss begge, spor og utstilling...og når søndagen kom hadde gutten enda mere å gi....kjempe imponert! Fikk utrolig mye ros og skryt av lex...hørte stadig at jeg hadde en fantastisk hund...og det er da jeg sier...det veit jeg vel ;P
Skal skrive mere om cupen så fort jeg får noen flere bilder.
Ha en fin fin aften :)

2 kommentarer:

Per sa...

Flink du Jimmy. Flott å høre at du hadde en fin helg :-)

Jimmy sa...

Takker, jeg gjør så godt jeg kan ;)Og mere en det kan man ikke gjøre :P