Dette er siden vår...

Og her vil dere kunne lese litt om hva som skjer i livene mitt. Vel ikke bare våre liv, men livene til de rundt oss også. Venner og bekjente.. å kanskje noen ukjente. Man vet jo aldri hvem man møter på sin vei. Hvis du har lyst til å komentere innlegg i bloggen så er det lov.
Vi har en gjestebok også, og vi blir veldig glade hvis du skriver en liten hilsen i den.



søndag 21. februar 2010

Dagene flyr avgårde.

Synes det ikke er lenge siden jeg satt her å skrev i bloggen, det er faktisk en uke siden. Satt å tenkte på hva jeg hadde gjordt denne uka...og jeg må innrømme at jeg ikke husker helt sikkert hva jeg har gjordt.


Men hvis jeg ikke husker feil, hjalp jeg noen med å flytte noen møbler ol på mandag, tirsdag hadde jeg fri, onsdag var det trening med lex, og jeg føler at vi går baklengs for tiden og må innrømme at lysten til å gi opp var ganske stor og jeg kjemper med lysten til å "bare" ha familie hund. Jeg kjenner meg selv godt ok til å vite at slike tanker ikke får slått rot. De kan komme og bosette seg hos meg som en plagsom leieboer, en plagsom negativ leieboer. Men fordelen med denne leieboern er at den er lettere å bli kvitt. For det er "bare" å si til seg selv at dette skal man greie, og så gjøre noe med det. Om man ikke trener på det man må slite med, så tren på noe annet. Jeg har hvert i den orkerikketrene fasen, og den er tung å komme seg ut av.


Derfor drar jeg på onsdags treningene selv om jeg ikke er motivert i det hele tatt, søndagene har hvert ett og er ett utrolig viktig "avbrekk" fra seriøs og alvorlig trening som det desverre lett blir på onsdager, for du skal prestere, ha noe å vise til. Er i allefall slik jeg har det på de treningene. Jeg har prøvd å gjøre de treningene mindre alvorlige, for å greie å senke egne skuldre. Men når jeg ser alle de som har passert meg å lex, merker jeg at jeg blir litt negativ. En som ikke får til hunden sin osv. Og der igjen begynner man å miste troen på at man får til sin egen hund. Nå skrev jeg meg helt bort her... Søndags treningene er så utrolig deilige ved at man kan slappe av, man har ikke det "du må prestere" spøkelse i nakken. For jeg presser meg selv mere en nok. Og søndagene blir en så utrolig motvekt til alt det alvorlige å seriøse. Derfor gleder jeg meg så utrolig til de treningene og til jeg kan trene bruks igjen. Jeg trenger slike avbrekk for å greie det å prestere, synes at lp er gøy.


Men godingen lex hjelper jo til med å syne at lp er gøy når han som her forgje dagen begynte å leke med metall apporten, og han hadde et veldig bra tak på apporten også...Da ble jeg kjempe glad for å si det mildt. Og jeg fikk en del svar på forgje onsdags trening og etter å ha prata med noen som jeg trener med som også har rottis, fikk jeg tips om hvordan få til en bedre lineføring. Fikk bare prøvd her hjemme men det kan være veien å gå :) Trente en liten økt inne i går og da stod han slik han skulle på både stå under marsj og stå fra sitt. Og det trengte jeg :)


Det ble ikke noe trening i dag, litt kaldt selv om sola er fremme i dag etter ett par dagers snø storm. Og for meg er det veldig greit, for jeg er lei av å fryse på bein og fingre....nå har gladivinter jimmy fått nok av vintern også. Er så glad for at vi er i slutten av februar og snart er i vår mnd mars.


Hadde mitt første oppdrag på torsdag også. Det var spennede, vi fant en løsning på problemet :) Ingen ting er bedre en det :):):)


Så var jeg i sverige i går, og der ble jeg sponsa med mat, det setter man pris på i disse harde mnd, særlig økonomisk, det er en del store regninger som kommer i janura, februar og ikke minst mars. Strøm regninga som var 1000 kr dyrere en bergena, lisenspenger osv. Og i mars har du jo den forb!"#¤%&/( veiavgiften.


Lex har endelig begynt å legge på seg også....ser ut som royal canin er ett for han greier å ta opp næring fra, selv om mye også går tvers igjenom, så har han greid å gå opp i vekt. Du kan fortsatt se ribbeina, men de står ikke ut, du ser dem når han ligger på en måte som gjør at han ligger med brystkassa høyere en kroppen. Lex skal opp en 2 kg til, men ikke noe mere, han har hd, ikke at jeg har merka noe til det...men man behøver ikke fremprovosere noe ved å ha en hund som veier for mye. Veit at det er ett par steder jeg har mere å hente ved å holde muskla hans godt trent, og det vil komme..bare huske å ta det gradvis, har så smått begynt, må bare få satt det i system.


Til uka starter bronsemerke kurset også, det gleder jeg meg til...det er 6 stk påmeldt og vi går takk å lov mot våren:)
Avslutter dette innlegget med ett bilde av gogutten...det ser nesten ut som han svever for alt rundt han er hvit...litt kuldt bilde selv om lex sitter som en frosk med bakbeina sine på dette bilde :)
Ha en fin søndag :)

Ingen kommentarer: